فولاد هرمزگان گواهی نامه عالی (Certificate of Excellence) آزمایشگاه آب در برنامه آزمون کفایت تخصصی (Proficiency Testing) را دریافت کرد.
کد خبر: ۹۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 14 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، کارشناس آزمایشگاه های فولاد هرمزگان در این رابطه گفت: آزمون کفایت تخصصی (PT) ابزاری است که برای ارزیابی عملکرد آزمایشگاههای آزمون و کالیبراسیون با استفاده از مقایسات بینآزمایشگاهی به کار میرود و آزمایشگاههای صنایع مختلف میتوانند با مشارکت مستمر در این برنامهها اعتبار اندازه گیریهای خود را به مشتریان نهادهای قانونی و مراجع اعتباردهی اثبات نمایند.

صفیه بهمن زاده افزود : آزمایشگاه آب فولاد هرمزگان در اسفند 1393در برنامه آزمونی که شرکت پیشگامان کیفیت پاسارگاد - مرجع بینالمللی برگزاری آزمونهای کفایت تخصصی (PT) در ایران- برگزار نمود شرکت کرد و موفق به دریافت گواهینامه با درجه عالی (Certificate of Excellence) در این آزمون گردید.

وی با تأکید بر این مطلب که در این آزمون 23 آزمایشگاه از سراسر کشور شرکت کردند، گفت: نتایج گزارش شده توسط آزمایشگاه آب برای همه پارامترهای شرکت کرده، تفاوت بسیار کمی با مقدار تخصیص یافته داشته و در همه پارامترها با ارزیابی عالی، گواهی نامه را اخذ نمودند.

بهمن زاده یادآورشد: در آزمونهای کفایت تخصصی (PT)، سازماندهنده برنامه (PT Body)، نمونههایی را از یک ماده همگن برای هر یک از آزمایشگاههای شرکتکننده، ارسال مینماید.

این آزمایشگاهها، مواد را تحت شرایط آزمایشگاهی خود آنالیز کرده و نتیجه را به سازماندهنده (PT Body) گزارش مینمایند. سازماندهنده، نتایج را جمعبندی نموده و شرکتکنندگان را از نتیجه آزمون (معمولاً به شکل امتیاز مرتبط با صحت ایشان)، آگاه می نماید.

اگرچه مشارکت در برنامههای آزمون کفایت تخصصی (Proficiency Testing) برای آزمایشگاهها، ابزاری جهت برآورده کردن الزامات مراجع اعتباردهی(Accreditation Body) است، سایر مزایای مشارکت در یک برنامه PT با طراحی و سازماندهی مناسب، مواردی از قبیل تأیید عملکرد مناسب آزمایشگاه، شناسایی مشکلات آزمونها و اندازهگیریها، مقایسه توانمندیهای کارکنان، دسترسی به مواد مرجع برای انجام فعالیتهای کنترل کیفیت داخلی، تعیین دقت و صحت روشها، ایجاد اعتماد در کارکنان، مدیریت و مشتریان آزمایشگاه را شامل میشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار