دکتر نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل:
تابناک هرمزگان-مردان به دلیل گذراندن اغلب اوقات در خارج از منزل با استرس های گوناگون و در بسیاری اوقات تغذیه ناسالم و سبک نادرست زندگی روبرو هستند و لازم است برنامه ریزی دقیق برای اصلاح سبک زندگی داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۷۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴ 17 June 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//یکی از مشکلاتی که اغلب مردان با آن درگیر هستند؛ تنش ها و استرس های روزانه است.

یکی از مهمترین توصیه‌های طب ایرانی برای کاهش استرس، انجام تنفس طبی است.

ورزش روزانه، ماساژ، خواب کافی و به موقع، دوری از اخبار و اطلاعات غیرضروری، کاهش استفاده از رایانه و تلفن همراه و حضور در طبیعت و انجام ورزش‌ها و بازی‌های دسته جمعی و استفاده از بوهای خوش(رایحه درمانی) متناسب با مزاج هر فرد؛ از جمله راهکارهای طب ایرانی برای کاهش استرس هستند .

اصلاح تدریجی عادات غذایی بد، اجتناب از ورزش و فعالیت شدید پس از خوردن غذا (حداقل ۳-۲ ساعت بعداز صرف غذا)، پرهیز از مصرف غذاهای متنوع در یک وعده غذایی، اجتناب از پرخوری و درهم خوری، صرف وعده شام سبک و زودهنگام بخش مهمی از آداب تغذیه است که در صورت صحیح بودن می‌تواند باعث پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها شود.

تعادل بین کار و زندگی، اختصاص زمان کافی به کار، خانواده و تفریح به جلوگیری از فرسودگی شغلی و خانوادگی و ساختن جامعه‌ای سالم و شاداب کمک می‌کند.  

  پژوهش های متعددی بر اساس آموزه های طب ایرانی در خصوص ارتقای سلامت مردان و پیشگیری و کمک به درمان بیماری های اختصاصی آنها توسط متخصصین این حوزه انجام شده است که نتایج آن مورد استفاده قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار