تابناک هرمزگان-مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۵ میلیون قطعه لارو میگو از گونه ببری برای نخستین بار در آب‌های خیلج همیشه فارس منطقه جزیره جهانی قشم و با هدف بازسازی ذخایر این آبزیان رها‌سازی شد.
کد خبر: ۱۱۷۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸ 10 June 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//  مریم نوری بالانجی با اعلام این مطلب در حاشیه رهاسازی این میزان لارو میگو در آب‌های ساحلی اسکله صیادی روستای دوربنی جزیره قشم، اظهار داشت: در استان هرمزگان ۳۰ میلیون قطعه لارو میگو ببری و بچه ماهی صبیتی با همکاری شیلات استان هرمزگان، بخش‌های تحقیقاتی و بخش خصوصی تولید و رهاسازی می‌شود که امروز ۵ میلیون قطعه لارو میگوی بومی ببری ۴ گرمی در آب‌ها‌ی جزیره قشم رهاسازی شد.
وی ادامه داد: براساس سیاست‌گذاری سازمان شیلات کشور، مقرر شده ۴۵۰ میلیون قطعه انواع لارو میگو و بچه ماهی از گونه‌های بومی همانند میگو ببری، ماهی سفید، ماهیان خاویاری، ماهی صبیتی و غیره در پنج استان کشور شامل هرمزگان، خوزستان، گیلان، مازندران و گلستان در سال ۱۴۰۳ رهاسازی شود که سهم استان هرمزگان رهاسازی 5 میلیون قطعه لارو میگو ببری برای نخستین بار در آب‌های جزیره جهانی قشم است.
مدیر شیلات و کشاورزی سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه رهاسازی ۳۰ میلیون قطعه لارو میگو و بچه ماهی صبیتی با هدف تقویت ذخایر طبیعی آبزیان بومی در حال انجام است، افزود: رهاسازی ۵ میلیون قطعه لارو میگو ببری در آب‌های خلیج همیشه فارس جزیره جهانی قشم با مشارکت شیلات استان هرمزگان و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم انجام شد.
** ایجاد مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در قشم
وی با تاکید بر اینکه نخستین مرکز بازسازی ذخایر آبزیان جنوب کشور در جزیره جهانی قشم ایجاد شده است، افزود: این مرکز پس از نیم قرن در دوره دولت شهید آیت‌الله رئیسی با سیاستگذاری مدیرعامل و معاون توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم و حمایت های مدیریت شیلات سازمان یاد شده انجام شد که نوید بخش توسعه فعالیت‌های شیلاتی و ذخیره سازی این منبع خدادادی در این جزیره خواهد بود.
نوری بالانجی تصریح کرد: این در روستای سلخ-گامبرون به جهت تولید و نرسری انواع ماهیان دریایی در جزیره قشم ایجاد شده و به زودی هم در روستای دوستکو مرکز ذخایر تکثیر و نرسری لارو انواع میگوها راه‌اندازی خواهد شد.
شایان ذکر است؛ آئین رهاسازی ۵ میلیون قطعه لارو میگو گونه بومی ببری در آب‌های ساحلی اسکله صیادی روستای دوربنی جزیره جهانی قشم به صورت ویدئوکنفراس با حضور سید حسین حسینی رئیس شیلات کشور و ناصر کرمی راد مدیرکل ذخایر آبزیان شیلات کشور و با حضور محمدمنصور عظیم‌زاده اردبیلی عضو هیئت مدیره و معاون توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، مسعود بارانی مدیرکل شیلات استان هرمزگان، شیخ محمدعلی امینی از علمای برجسته اهل تسنن کشور و جمعی از دیگر مسئولان در ساحل اسکله صیادی روستای دوربنی انجام شد.

برچسب ها: منطقه آزاد قشم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار