عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت واحد روستایی در روستاها یک ضرورت است که باید با ایجاد و تدوین آن به دهیاران سپرده شود.
کد خبر: ۳۰۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ 07 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد آشوری صبح امروز در جمع مردم شهرستان قشم اظهار کرد: حدود 60 هزار روستا در سراسر کشورمان وجود دارد که با توجه به جمعیت بالای ساکن در روستاها و نقش تولیدی آنان در اقتصاد ملی به برنامه‌ریزی متمرکزتری نیاز دارند.
 
وی افزود: تاکنون قوانین متعددی در مجلس شورای اسلامی در جهت کمک به رشد و توسعه روستاها و رفع مشکلات مردم ساکن در این مناطق به تصویب رسیده که ماحصل آنها شکل‌گیری دهیاری‌ها و تقویت اعتبارات آنان و تقش آفرینی هر چه بیشتر شوراهای روستاها در تصمیم‌گیری برای آینده هر منطقه بوده است.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت مدیریت واحد روستایی به مانند آنچه که در شهرها با عنوان مدیریت جامع شهری دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: نیاز به بازتعریف مدیریت در حوزه روستایی هستیم تا دهیاران و شوراهای روستاها اختیارات بیشتری برای حل و رفع مشکلات مردم داشته باشند.
 
آشوری ادامه داد: اعتبارات خوبی از محل درآمدهای ارزش افزوده در استان هرمزگان به دهیاری‌های اختصاص یافته که به تدریج سبب برداشته شدن گام‌های خوبی برای رفع مشکلات زیرساختی روستاها و کمک به آبادانی آنها بوده است و ما در تلاش هستیم تا به موازات ایجاد امکان افزایش اعتبارات روستاها در برنامه ششم توسعه کشور و بودجه‌های سالانه، اختیارات بیشتری نیز به دهیاری‌ها و شوراها تعلق گیرد.
 
وی با بیان این که تشکیل سازمان توسعه روستاها در کمیسیون شوراهای مجلس در حال بررسی است، تصریح کرد: روستاها در کشور کانون تولید بوده و در استان هرمزگان همچنان بیش از 50 درصد مردم در روستاها ساکن هستند و بنابراین هر تصمیمی در زمینه توسعه روستاها و رفع مشکلات مردم ساکن در آنها به طور مستقیم بر زندگی بیش از 50 درصد مردم استان ما اثرگذار است و لذا در تلاشیم تا در کمیسیون‌ شوراها سریعتر تشکیل سازمان توسعه روستاها را نهایی کنیم.
 
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت گفت: دهیاران و شوراهای روستاها پل ارتباطی مردم با مسؤولان هستند و همکاری مسؤولان با آنان امکان رفع سریع‌تر مشکلات مردم را فراهم می‌کند و باید این همکاری تقویت شود.
 
آشوری با تقدیر از تلاش‌های استاندار هرمزگان در زمینه حمایت از دهیاری‌ها و توجه ویژه به آنان در دولت یازدهم و مدیرعامل منطقه آزاد قشم در همکاری با دهیاری‌های روستاهای قشم، عنوان کرد: دهیاران در ایجاد مطالبات در میان مردم روستاها توان پاسخگویی به نیازهای آنان را نیز در نظر بگیرند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار