رییس اتاق بازرگانی بندرعباس با اشاره به معضلات ترخیص کالا از گمرکات استان،گفت: روند ترخیص کالا از گمرکات طبق قانون باید 24 ساعت به طول بیانجامد و این در حالی این است که سازمان‌هایی که با گمرک مرتبط هستند این مدت را طولانی می‌کنند و این طولانی شدن روند ترخیص علاوه بر تحمیل هزینه‌های هنگفت انبارداری به تاجران، مشکلات دیگری را برای آنان در پی دارد.
کد خبر: ۲۸۱۸۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 21 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان،  محمد امین صباغی زاده در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: امنیت و رفاه حال حاضر همه ما مدیون فداکاری‌های آزادگان است  و همه ما باید قدردان همیشگی فداکاری‌های این عزیزان باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی همچنان در مظلومیت به سر می‌برد، افزود: هموار کردن راه برای فعالیت بخش خصوصی لازمه توسعه کشور است چرا که این بخش خصوصی است که در عرصه تولید فعالیت دارد و دستگاه‌های دولتی تنها نظاره‌گر هستند.
 
صباغی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضلات ترخیص کالا از گمرکات استان، افزود: روند ترخیص کالا از گمرکات طبق قانون باید 24 ساعت به طول بیانجامد و این در حالی این است که سازمان‌هایی که با گمرک مرتبط هستند  این مدت را طولانی می‌کنند.
 
رییس اتاق بازرگانی بندرعباس اضافه کرد: طولانی شدن روند ترخیص علاوه بر تحمیل هزینه‌های هنگفت انبارداری به تاجران، مشکلات دیگری را برای آنان در پی دارد.
 
صباغی‌زاده عدم وجود آزمایشگاه‌های مجهز در بحث تعیین استاندارد را از دیگر مشکلات بخش ترخیص عنوان کرد و افزود: تاجران به ناچار کالاهای خود را برای اخذ استاندارد به استان‌های دیگر می‌فرستند که برای اخذ جواب از سوی این آزمایشگاه‌ها گاهاً باید تا 120 روز منتظر بمانند که این شرایط نمی‌تواند برای تجارت عقلانی باشد.
 
وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید در استانی همانند هرمزگان که دروازده اقتصادی کشور است زیرساخت‌های آزمایشگاهی را تقویت کند، گفت: اگر همکاری‌های لازم با بخش خصوصی در اعطای زمین و پرداخت تسهیلات انجام می‌شد دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی نبودیم.
 
این مسوول در ادامه اظهار امیدواری کرد که در این نشست‌ها مشکلات بخش خصوصی با مساعدت استاندار حل و فصل شود و افزود: اتاق بازرگانی بندرعباس با 650 عضو با مشکلات عدیده ای روبرو است که امید است با مساعدت مسوولان به نتیجه مطلوبی برسیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار