رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هرمزگان از ساخت هشت درب حرم مطهر اهل بیت(علیهم السلام) با هزینه چهار میلیارد تومان به همت مردم این استان خبر داد و گفت: این درب ها پس از ساخت به کشور عراق ارسال می شود.
کد خبر: ۲۰۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷ 05 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید کاظم موسوی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هرمزگان در گفتگو با شبستان در بندرعباس با یادآوری اینکه ستاد عتبات عالیات هرمزگان تا کنون در زمینه اجرای پروژه و اعزام نیروی کار به عتبات عالیات فعالیت چندانی نداشته است، عنوان کرد: از بهمن ماه سال 94 با رایزنی با دفتر مرکزی ستاد عتبات عالیات کشور، متولیان امر را متقاعد کردیم بخشی از کارها به استان هرمزگان واگذار شود که در نهایت مورد موافقت قرار گرفت.
 
وی عدم اجرای پروژه ای مرتبط با عتبات عالیات در هرمزگان را به دلیل ضعف اطلاع رسانی ستاد استانی و عدم اعلام فراخوان عمومی دانست و افزود: مردم ولایت مدار استان هرمزگان از سابقه مذهبی دیرینه ای برخوردار هستند و در صحنه های مختلف عشق و ارادت خود را نسبت به ساحت مقدس اهل بیت(علیهم السلام) نشان داده اند و ارسال محموله های مواد غدایی در اربعین سال گذشته به صورت خودجوش، موید این مطلب است.
 
واگذاری ساخت هشت درب باتوجه به توانمندی های هرمزگان ناچیز است
 
موسوی تصریح کرد: با توجه به سطح اعتقادات مردم و قابلیت ها و توانمندی های استان هرمزگان، واگذاری پروژه ساخت هشت درب حرم اهل بیت(علیهم اسلام) به این استان، سهمی ناچیز و اندک است.
 
وی گفت: از مجموع هشت دربی که استان هرمزگان متعهد شده، چهار درب متعلق به حرم امامین عسکریین(علیهم السلام) و چهار درب دیگر نیز مربوط به حرم مطهر امامزاده جلیل القدر سید محمد(علیه السلام) عموی بزرگوار امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.
 
ساخت هشت درب چهار میلیارد تومان هزینه دارد
 
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هرمزگان، هزینه ساخت هر درب را حدود 500 میلیون تومان و ساخت مجموع هشت درب مطلا را چهار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تعهد استان برای ساخت درب ها یک ساله است.
 
وی با اشاره به موافقت ستاد با ساخت یکی از چهار درب حرم امامین عسکرین(علیه السلام)  به همت مردم بخش توکهور به مرکزیت شهر هشتبندی، اظهار داشت:  مردم ولایتمدار شهرهای  میناب، حاجی آباد، کیش و بندرعباس نیز هر کدام میزبان ساخت یکی از درب های حرم های مطهر خواهند بود و میزبانی  مردم چند شهر دیگر نیز بزودی اعلام می شود.
 
با مساعدت استاندار اقدامات مرتبط با پروژه مسیر طبیعی خود را طی می کند
 
موسوی اذعان کرد: به دلیل اینکه تا کنون پروژه ای مرتبط با عتبات عالیات در هرمزگان اجرا نشده و کارگاهی نیز در این زمینه وجود نداشته است، از این رو با وقفه احداث و تجهیز کارگاه روبرو هستیم که با حسن توجه و مساعدت استاندار محترم و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، اقدامات مرتبط با پروژه مسیر طبیعی خود را طی می کند.
 
وی با بیان اینکه تا بهمن ماه سال 94 ستاد عتبات عالیات هرمزگان فاقد نیرو و امکانات لازم بود، گفت: با مساعدت و همراهی استاندار، هم نیرو و هم امکانات در اختیار ستاد قرار گرفت و امیدواریم با همراهی آحاد مردم طی مدت یک سال پروژه ساخت هشت درب به سرانجام برسد.
 
به ازای هر 10 میلیون تومان نذورات جمع آوری شده، یک نفر به عتبات عالیات اعزام می شود
 
موسوی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم مردم استان را از فیض زیارت عتبات عالیات بهره مند سازیم، مجوزی از ستاد مرکز دریافت کرده ایم که هر دستگاه اجرایی، نهاد، سازمان، بخش خصوصی و تشکل های مردم نهاد به ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد که بتوانند نذورات مردمی را جمع آوری و در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار دهند به ازای هر 10 میلیون تومان، یک نفر را به کربلای معلی اعزام خواهیم کرد. 
 
اعلام شماره حساب برای نذورات مردمی
 
وی بیان داشت: عمومی مردم نیز می توانند از طریق شماره حساب و شماره کارت بانک های(سپه، به شماره حساب 621300643603 و شماره کارت بانک 5892101152537649)، (رسالت، به شماره حساب 1/111/341 و شماره کارت بانک 5041721111187598)، (ملت، به شماره حساب 5386766100 و شماره کارت بانک 6104337893985323)، (صادرات، به شماره حساب 0108149520003 و شماره کارت 6037691990094112)، (انصار، به شماره حساب 100-00000110-043-3210 و شماره کارت 6273811065893627) در اجرای پروژه ساخت هشت درب حرم اهل بیت(علیهم السلام) مشارکت کنند.  
 
موسوی در ادامه از فعالیت ستادهای استانی در اجرای پروژه های عمرانی عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: بسیاری از استان های کشور نیروی کار فنی متبرع(به صورت نذری و افتخاری) برای فعالیت در اجرای پروژه های عتبات عالیات اعزم می کنند که تا کنون هرمزگان از این فرصت بی بهره مانده است.
 
نیروی کار متخصص به عتبات عالیات اعزام می شود
 
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هرمزگان تاکید کرد: این ستاد آمادگی دارد نیروی متخصص شامل بنا، کاشی کار، لوله‌کش، برق کار سنگ‌کار، گچ‌کار، داربست‌بند و ...) را جهت شرکت در اجرای پروژه های عتبات عالیات به کربلا، نجف، کاظمین و سامرا اعزام کند.
 
موسوی با بیان اینکه این افراد از فردا چهارشنبه 18 فروردین مه می توانند با مراجعه به ساختمان قدیم استانداری هرمزگان، دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات مراجعه و نام نویسی کنند، افزود: هر کاروان حدود 30 روز به کشور عراق اعزام می شوند که 25 روز آن را مشغول کار در پروژه های عمرانی هستند و پنج روز باقی مانده نیز به سفر دوره ای زیارت عتبات عالیات مشرف خواهند شد.
 
وی اظهار داشت: در هر دور اعزام کاروان نیروی کار متخصص از هرمزگان، یک نفر از خبرنگاران استانی نیز جهت انعکاس اقدامات و روند اجرای کار به عتبات عالیات اعزام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار