با حضور وزیر صنعت و معدن محقق شد؛
تابناک هرمزگان-با حضور مهندس علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت، سردار تنگسیری فرمانده کل نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان، دکتر غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان و جمعی از مسئولین کشوری و استانی، از اولین آمبولانس دریایی ساخت جمهوری اسلامی ایران با نام «نگین سلامت»، در کشتی‌سازی فراساحل ایران بازدید شد.
کد خبر: ۱۱۷۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹ 14 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//دکتر غلامعلی جاودان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در حاشیه این افتتاحیه گفت: ساخت این شناور آمبولانس دریایی، چند سال پیش در یک شرکت ایرانی برای پوشش موارد اورژانسی در جزایر استان هرمزگان شروع شد که انشالله تا ماه آینده به بهره برداری می رسد. 

 

وی افزود: پس از اخذ مجوزهای دریانوردی و تحویل این آمبولانس دریایی به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، نیروهای اورژانس در آن مستقر خواهند شد و درصورتی که شرایط اورژانسی برای جزیره‌نشینان به‌ویژه ساکنان ابوموسی ایجاد شود، این شناور می‌تواند به مردم ارائه خدمت کند. 

 

دکتر جاودان اظهار کرد: این شناور ظرفیت حمل 4بیمار به صورت خوابیده و 12 نفر به صورت نشسته را دارد. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد: شناور آمبولانس دریایی این امکان را دارد که در شرایط سخت به جزایر تردد کند و پوشش اورژانس را در جزایر فراهم کند. 

 

وی گفت: برای ساخت این شناور مبلغی بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات وزارت بهداشت هزینه شده و ساخت آن برعهده شرکت فراساحل ایران بوده است.

 

دکتر جاودان با بیان اینکه شناور «نگین سلامت» اولین شناوری است که ساخت یک شرکت کشتی‌سازی ایرانی است، افزود: در گذشته شناورهایی را از کشورهای اروپایی وارد کرده بودیم و این شناور اولین شناوری است که باوجود تحریم‌ها و با تکیه بر توانمندی مهندسان داخلی ساخته شده است.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: امیدواریم روند حمایت از تولید محصولات و زیرساخت‌های داخلی در کشور ادامه پیدا کند و ما بتوانیم کالاهای باکیفت داخلی را بیشتر استفاده کنیم. 

 

وی در پایان از استاندار، نمایندگان مجلس و سایر مسئولان استانی که پیگیر ساخت این شناور اورژانس دریایی بودند، تشکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار