تابناک هرمزگان- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی از مراجعه ۲۱هزار و ۶۵۸ زوج نابارور به مراکز درمان ناباروری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰ 18 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//دکتر منوچهر کمالی معاون درمان به همراه مشاور ریاست دانشگاه در امور بانوان و مدیر نظارت از مرکز درمان ناباروری سطح۳ بیمارستان پیامبر اعظم (ص)، در هفته ملی جمعیت بازدید و از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات به مراجعین قرار گرفت.

 

دکتر کمالی ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل شاغل در مرکز، از بخش های مختلف درمانگاه نازایی، اتاق نمونه گیری، آزمایشگاه جنین شناسی و اتاق عمل، سنوگرافی و اتاق iui بازدید و همچنین مطالبی پیرامون چگونگی فعالیت کارکنان، انجام عمل های جراحی، روند پیگیری درمان بیماران، موفقیت این مرکز دولتی در درمان زوج های نابارور مطرح کرد همچنین نحوه ثبت اطلاعات پرونده ها به صورت الکترونیکی را بررسی نمود.

 

دکتر منوچهر کمالی در ادامه گفت: تعداد مراجعین به مراکز درمان ناباروری سطح ۳، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۰ هزارو ۵۲۵ زوج و تعداد مراجعین به مراکز درمانی ناباروری سطح ۲ تعداد یک هزار و ۱۲۳ زوج بود که قریب به ۴۱ درصد موفقیت روش های کمک باروری به دنبال ivf و ۲۳درصد موفقیت روش های کمک باروری به دنبال iui در استان را در پی داشت.

 

در پایان دکتر کمالی گفت: به منظور ایجاد دسترسی عادلانه و تسهیل فرآیند دسترسی به خدمات درمان ناباروری و حمایت مالی و کاهش پرداخت از جیب مردم برای این خدمات، در سازمان های بیمه گر، برای پرونده بیماران نشان دار شده پرونده و پوشش حمایتی ۹۰ درصد بسته های خدمتی تدوین شده و از دستورالعمل پرداخت میشود، که در مراکز دولتی ۹۰درصد و مراکز غیر دولتی ۷۰ درصد تعرفه مصوبه هیات وزیران می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار