تابناک هرمزگان-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از ورود واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس به چرخه واکسیناسیون روتین کودکان در استان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸ 12 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//دکتر عبدالجبار ذاکری ضمن اعلام این خبر و با اشاره به کمبود برخی واکسن‌ها گفت: کمبود واکسن پنتاوالان و ثلاث کشوری بوده است و در حال حاضر تعدادی از استان‌های کشور دچار کمبود واکسن شده‌اند.

 

وی افزود: طی یک ماه اخیر با توجه به عدم دریافت واکسن از وزارت بهداشت با کمبود این دو واکسن در برخی از مراکز بهداشتی و درمانی مواجه شدیم.

 

دکتر ذاکری بیان کرد: پیگیری‌های لازم جهت تامین واکسن پنتاوالان از سوی وزارت بهداشت در حال انجام می‌باشد و به محض دریافت واکسن در همه واحدهای بهداشتی توزیع خواهد شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه با تاکید بر اینکه کمبود واکسن تا آخر هفته این رفع خواهد شد، افزود: در صورت تاخیر واکسن مراقبین سلامت پیگیری‌های لازم را از طریق ارتباط با والدین جهت انجام واکسیناسیون تاخیری کودکان انجام خواهند داد.

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر به غیر از واکسن پنتاوالان و ثلاث هیچ‌گونه کمبودی از نظر واکسن در استان هرمزگان نداریم و کلیه واکسن‌ها در مراکز خدمات جامع سلامت موجود است و از این نظر برای خانواده‌ها جای نگرانی نیست.

 

دکتر ذاکری از ورود واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس به چرخه واکسیناسیون روتین کودکان خبر داد و گفت: این دو واکسن از تاریخ ۲۳ام اردیبهشت‌ماه به صورت رسمی در برنامه واکسیناسیون کودکان زیر یک سال قرار گرفته است.

 

وی در پایان گفت: از امروز واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور از جمله استان هرمزگان و واکسن روتاویروس نیز در 2 استان بوشهر و هرمزگان به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار