استاندار هرمزگان خبر داد:
تابناک-استاندار هرمزگان گفت: سایت پرورش میگو حسینه در شهرستان بندرلنگه به عنوان بزرگترین سایت پرورش میگو در استان هرمزگان در آستانه بهره‌برداری دارد.
کد خبر: ۹۲۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ 30 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک، فریدون همتی در نشست بررسی آخرین وضعیت پروژه سایت پرورش میگو حسینه در شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان، عنوان کرد: سایت پرورش میگو حسینه در شهرستان بندرلنگه به عنوان بزرگترین سایت پرورش میگو در استان هرمزگان با تلاش ها و پیگیری های انجام شده در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

وی ادامه داد: مساحت این سایت دو هزار هکتار است که هزار هکتار آن شامل مزارع و استخرهای پرورش میگو و هزار هکتار دیگر نیز مربوط به دیگر امکانات ایجاد شده در آن است.

استاندار هرمزگان افزود: فاز ۴۰۰ هکتاری این سایت تا اسفند ماه سال جاری آماده لاروریزی و بهره‌برداری می‌شود و فاز ۶۰۰ هکتاری آن نیز تا تابستان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

همتی تصریح کرد: از جمله ویژگی های این سایت می توان به شش هزار و ۲۰۰ متر کانال آبرسانی مشترک، ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر کانال زهکشی مشترک، ایستگاه پمپاژ متمرکز، شش هزار متر خط انتقال برق اصلی ۲۰ کیلو ولت، هشت واحد پست برق، شش هزار و ۵۰۰ متر راه دسترسی، موج شکن و مجموعه تکثیر میگو اشاره کرد.

وی گفت: با توجه به امکانات ایجاد شده در این سایت، قابلیت توسعه آن به سه هزار هکتار نیز وجود دارد که پس از بهره برداری از فازهای ۱ و ۲ این اقدام نیز در دستور کار خواهد بود.

 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: آورده ۸۰ درصدی سرمایه گذار و ۲۰ درصد تسهیلات بانکی نیز از جمله ویژگی‌های خوب این پروژه محسوب می‌شود که نشان دهنده توانمندی و مشارکت خوب سرمایه گذار در این زمینه است.

 

همتی بیان داشت: تاکنون به نرخ امروز بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این سایت بزرگ پرورش میگو صورت گرفته است و این پروژه مصداق بارز اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود که ضمن تقویت تولید داخلی برای حدود ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و برای هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم اشتغالزایی دارد.

 

وی با بیان اینکه این پروژه با مشکلاتی مواجه بود، اظهار داشت: از سال ۹۶ برای رفع مشکلات این طرح بزرگ ورود جدی داشتیم و پیگیری‌های گسترده‌ای در سطح ملی و استانی برای رفع مشکلات آن انجام شد و در نتیجه همدلی، همراهی و کمک مجموعه دستگاه‌های نظارتی، قضایی، اطلاعاتی، امنیتی و اجرایی استان هرمزگان، مشکلات این سایت عظیم پرورش میگو رفع و این پروژه بزرگ به طرحی موفق در راستای اقتصاد مقاومتی تبدیل شد که از مجموعه این دستگاه‌ها تشکر و قدردانی می نمایم.

 

استاندار هرمزگان یادآور شد: علاوه ‌بر این سایت بزرگ، مراحل آماده سازی سه هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر مزارع پرورشی میگو در هرمزگان در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری شوند.

 

برچسب ها: بهره برداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار