مدیر‌عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس گفت: به‌دنبال ارتقاء فرهنگ ترافیکی شهروندان، برخی از سرعت‌گیرهای سطح شهر بندرعباس جمع‌‌آوری می‌شود.‌
کد خبر: ۸۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰ 29 August 2015
به گزارش تابناک، محمدرضا کهوری اظهار داشت: شهرهای در حال توسعه با توجه به گسترش جمعیت و افزایش تردد، برای حمل و نقل و رفت و آمد وسایل نقلیه به منظور کنترل و کاهش حجم ترافیکی و بار تصادفات جرحی و فوتی، اقدامات متفاوتی صورت می‌گیرد تا از ایجاد معضلات اجتماعی جلوگیری شود.
 
وی مباحث مربوط به ایمنی را  یکی از زمینه‌های حائز اهمیت در مهندسی حمل و نقل دانست و افزود: ویژگی‌ها و مشخصات معابر شهری و ابزارهای آرام‌‌سازی به کار رفته در آنها، مانند سرعت‌گیرها باید مورد بازبینی قرار گیرد.
 
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس، سرعت‌گیرها را یکی از تجهیزات کنترل ترافیک در نواحی شهری دانست و تصریح کرد: این موانع ایمنی به عنوان یکی از ابزارهای آرام‌ سازی ترافیک مطرح هستند که به تنهایی یا در کنار سایر روش‌ های آرام‌‌سازی به کار گرفته می‌شوند تا از این طریق بتوان سرعت وسایل نقلیه را کنترل کرد و رفتار رانندگان را تغییر داد و در نتیجه، شرایط را برای کاربران معبر بهبود بخشید.
 
کهوری بیان داشت: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس به عنوان متولی ترافیک شهری با استفاده از دستور العمل شورای ترافیک استان، اقدام به آرام‌ سازی معابر پر خطر می‌ کند.
 
وی در ادامه اذعان داشت: نصب سرعت‌گیر در معابر مورد نیاز نیز از مواردی است که در طرح آرام‌سازی معابر طبق مصوبات شورای ترافیک نصب می‌شود.
 
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس گفت: رشد فرهنگ ترافیکی شهروندان و فرهنگ صحیح رانندگی در شهر بندرعباس نهادینه شده است، در نتیجه برای پیشگیری از خطرات احتمالی نیازی به نصب سرعت گیرها نیست.
 
وی همچنین اذعان داشت: وقتی در شهری همه رانندگان با سرعت قانونی در آن رانندگی کنند و عابران هم برای تردد از عرض خیابان از محل‌های مشخص و پل‌های عابر استفاده کنند، قطعاً دلیلی برای استفاده از موانع فیزیکی وجود نخواهد داشت.
 
کهوری با تأکید بر اینکه رانندگان باید بدانند که نحوه رانندگی هر شخص نمونه‌ای بارز از اخلاق اجتماعی وی است، تصریح کرد: رعایت قانون و مقررات، احترام گذاشتن به حقوق دیگران، افزایش آستانه تحمل فردی در مقابل محرک‌های ترافیکی، نمونه‌هایی از رفتار اجتماعی راننده است که هنگام رانندگی ناخود آگاه از شخصیت واقعی او منعکس می‌شود.
 
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس بیان کرد: اگر خودمان فرهنگ رانندگی را درست رعایت کنیم و در این امر، صبر پیشه کنیم و به حقوق دیگران و به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذاریم، قطعاً به نصب سرعت‌گیر در شهر نیازی نخواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار