برای سفر به سوئد نیز باید همچون اغلب کشور‌های جهان اقدام به دریافت ویزا کرد. دریافت ویزای این کشور نیز مراحل مختلف خودش را دارد که در این مقاله به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
کد خبر: ۴۴۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 20 June 2017
به گزارش تابناک : سوئد کشوری اروپایی با همان حس و حال آرامش بخش است. این کشور سالانه مورد بازدید گردشگران بسیاری قرار می‌گیرد که ایرانیان نیز از این قافله مستثنی نیستند. از همسایه‌های اصلی این کشور می‌توان به نروژ، فنلاند، دانمارک، خلیج بوتنی و دریای بالتیک اشاره کرد. بزرگ‌ترین شهر این کشور نیز اسکتهلم نام دارد که پایتخت این کشور نیز به حساب می‌آيد. گردشگران برای اینکه بتوانند به سوئد سفر کنند، باید اقدام به دریافت ویزای این کشور نمایند. چندین نوع ویزا برای سفر به سوئد وجود دارد که از این بین می‌توان به ویزای توریستی، ویزا برای ملاقات بستگان، ویزای تجاری، ویزای ماموریت کاری، ویزا برای اقامت بیش از ۹۰ روز و ویزای رویداد‌های فرهنگی ورزشی اشاره کرد.

گردشگران و توریست‌ها برای بازدید از سوئد باید اقدام به دریافت ویزای توریستی کنند. همراه کجارو باشید تا اقدامات لازم برای دریافت ویزای توریستی سوئد را شرح دهیم. گردشگران برای دریافت ویزای سوئد باید به سراغ وزارت خانه این کشور بروند. برای این کار باید پیش از رفتن به سفارت، اقدام به تعیین وقت کرده و سپس در وقت اعلام شده با در دست داشتن مدارک مورد نیاز نسبت به دریافت ویزا به وزارت خانه مراجعه کنند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا نیز شامل مدارک پایه، مدارک پشتوانه و مدارکی هستند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

سوئد

برای دریافت هرگونه ویزای سوئد باید مدارک پایه و پشتوانه را به صورت کامل آماده کرده باشید. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا به شرح زیر هستند:

فرم آنلاین درخواست ویزا که چاپ و امضا شده باشد.
پاسپورت و مدارک هویتی مربوط به سفر (گذرنامه باید تا سه ماه بعد از زمان برنامه ریزی شده برای خروج از کشور اعتبار داشته باشد – پاسپورت باید دو برگ سفید داشته باشد – ۱۰ سال از زمان صدور پاسپورت گذشته باشد).
عکس تمام رخ در اندازه عکس موجود در گذرنامه (حداکثر در ۶ ماه گذشته گرفته شده باشد).
رسید بانکی پرداخت پول (در صورتی که آنلاین پرداخت نشده باشد).
گردشگران توجه داشته باشند که برای ارائه فرم تقاضای ویزا، حتما باید این موارد را تکمیل و آماده کرده باشند. اطلاعات بیومتریک نظیر عکس و اثر انگشت نیز در سفارتخانه تهیه می‌شوند.

مدارک پشتوانه شامل مدارک اصلی می‌شود که گردشگران باید آن‌ها را به سفارتخانه ارائه کنند. این کار بدین منظور انجام می‌شود که سفارت از هدف سفر فرد، داشتن استطاعت مالی برای اقامت در سوئد و بازگشت به کشور مطلع شود. اثبات داشتن بیمه نامه مسافرتی و اطلاعاتی که بر اساس آن‌ها بتوان نسبت به قصد ترک کشورهای شنگن تا پیش از اتمام اعتبار ویزا مطلع شد، از سایر دلایل دریافت این اسناد هستند.

سوئد
در خصوص اثبات داشتن استطاعت مالی و محل اقامت، لازم است اشاره کنیم که گردشگران باید نسبت به ارائه اسناد مربوط به رزرو هتل، اسناد شرکت تامین کننده سفر، گواهی تمکن مالی مربوط به بانک (ایرانی) در سه ماه گذشته و مدارک دیگر مبنی بر استطاعت مالی را به سفارتخانه ارائه کنند.

گردشگران و توریست‌ها که از طریق ویزای توریستی به سوئد سفر می‌کنند، باید مدارک زیر را نیز برای دریافت ویزا به سفارتخانه ارائه کنند:

جزئیات برنامه سفر
کپی مدارک مربوط به رزرواسیون هتل یا هر محل اقامت دیگر به همراه کپی بلیط هواپیما
با ارائه تمام این مدارک به سفارتخانه سوئد در ایران می‌توانید مراحل دریافت ویزا را شروع کنید. باقی مراحل باید توسط سفارتخانه انجام شود تا در نهایت خبر موافقت یا عدم موافقت این کشور با صدور ویزای شما اعلام گردد.

شما می‌توانید از طریق لینک زیر وقت‌های آزاد سفارتخانه سوئد در ایران را برای تعیین وقت قبلی مشاهده کنید.

تقویم سفارت سوئد

برای تعیین وقت قبلی نیز می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

سایت اداره مهاجرت

آدرس سفارت سوئد در تهران: تهران، خیابان پاسداران شمالی، بالاتر از خیابان فرمانیه، خیابان بوستان، نبش نسترن، پلاک ۲۷

کد پستی سفارت سوئد در تهران: ۴۵۸-۱۹۵۷۵

تلفن: ۰۲۱۲۳۷۱۲۲۰۰

فکس: ۰۲۱۲۲۲۹۶۴۵۱

زمان مراجعه حضوری بخش کنسولی: روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۹ تا ۱۲

زمان مراجعه حضوری بخش روادید: روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۳

وب‌سایت سفارت

ایمیل سفارت

ایمیل بخش روادید






منبع : swedenabroad 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار