عضو شورای شهر بندرعباس گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از 27 هزار واحد صنفی در شهر بندرعباس فعالیت دارند که برخی نیازهای آنان در قالب همکاری‌های مشترک قابل بررسی و رفع است.
کد خبر: ۳۴۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 25 December 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، جمشید رئیسی صبح امروز در حاشیه نشست شورای اسلامی شهر بندرعباس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارتباط میان واحدهای صنفی با شهرداری بندرعباس از گذشته تاکنون وجود داشته و همواره تعامل در این زمینه راه‌های توسعه شهر را دنبال می‌کرده است و با توجه به نیازهای جدید در حوزه شهری، امکان ارتباط هر چه بهتر با اصناف وجود دارد.
 
وی بیان کرد: حدود 27 هزار واحد صنفی در شهر بندرعباس فعالیت دارند که برخی نیازهای آنان در قالب همکاری‌های مشترک قابل بررسی و رفع است و انتقال بخشی از این صنوف به خارج از شهر برای جلوگیری از تراکم واحدهای صنفی ضروری است.
 
رئیس اسبق شورای شهر بندرعباس با اشاره به همکاری خوب اصناف با شهرداری در زمینه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌ریزی‌های جدید در این زمینه ساماندهی فعالیت اصناف و ایجاد امکان رونق شهر با برگزاری برنامه‌های مختلف و اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی در سطح شهر با همکاری اصناف و با رویکرد تسهیل‌سازی فرآیند توسعه اقتصادی شهر بندرعباس است که اصناف در این زمینه نقش مهمی دارند.
 
رئیسی در ادامه گفت: عوارض ناچیزی که اصناف در طول سال پرداخت می‌کنند کمک بزرگی به توسعه و پیشرفت شهر است و تأکید ما در شورای شهر بندرعباس اخذ عوارض از همه اصناف و بر اساس عدالت است تا بتوانیم به این عوارض به عنوان منبع درآمدی پایدار برای شهر نگاه کرده و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.
 
وی ادامه داد: کل عوارضی که اصناف در سال به شهرداری پرداخت می‌کنند حدود 4 میلیارد تومان است و این در حالی است که اجرای یک خیابان جدید در شهر و یا احداث یک تقاطع غیرهمسطح چندین برابر این میزان هزینه برای شهر در بر دارد و لذا نگاه اصناف و شهرداری به این همکاری یک نگاه بر پایه همکاری برای توسعه و رونق شهر است تا بتوانیم توسعه اقتصادی را در بندرعباس شاهد باشیم.
 
عضو شورای شهر بندرعباس در عین حال بر اهمیت پیگیری منابع جدید و ردیف‌های درآمدی شهرداری بندرعباس تأکید و از واحد درآمد شهرداری بندرعباس خواست تا سرفصل‌های عوارض شهری را محدود به چند آیتم ندانسته و سعی کنند تا در سایر بخش‌های درآمدی نیز فعال شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار