عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بندرعباس درآمدهای کلان فراوانی برای کشور کسب می‌کند اما به واقع مانند یک ثروتمند لاغر و نحیف می‌ماند که سهمی از ثروت خود نمی‌برد.
کد خبر: ۳۲۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 01 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، کیانوش جهانبخش شامگاه دوشنبه در نشست شورای شهر بندرعباس با مدیرکل امور مالیاتی استان هرمزگان اظهار کرد: شهر بندرعباس سالانه چندین هزار میلیارد تومان درآمد برای کشور کسب می‌کند اما سهمش از این درآمدها به قدری ناچیز است که عملا توسعه شهر ابتر مانده و بندرعباس به مثابه یک فرد ثروتمند اما لاغر و نحیف درآمده است.
 
وی با بیان اینکه انتظار داریم دولت نگاه ویژه‌ای به استان هرمزگان در زمینه سهمش از درآمدهای مالیاتی و عوارض گمرکی و ... داشته باشد، افزود: جلب این نگاه به همت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وابسته است که همت بیشتری در ارتباط‌گیری با وزرا و مسؤولان عالی اقتصادی کشور داشته باشند و این وضعیت را اصلاح کنند.
 
عضو شورای شهر بندرعباس اضافه کرد: بندرعباس لقب‌های مختلفی نظیر پایتخت اقتصادی و تجاری ایران گرفته اما جلوه و چهره شهر در شأن مردم این منطقه و دیار نیست و هنوز برای ساخت چند پل روگذر در بندرعباس با مشکل جدی اعتباری مواجه هستیم.
 
جهانبخش همچنین از مسؤولان اداره‌کل امور مالیاتی استان هرمزگان خواست تا آمار دقیق وصولی مالیات و عوارض ارزش افزوده و سهم استان هرمزگان از این درآمدها را به شورای شهر اعلام کنند تا نمایندگان مردم در شورا نیز بتوانند از طرق مختلف پیگیر اختصاص سهم واقعی مردم استان و شهرستان شوند.
 
وی ادامه داد: هزینه‌کرد اعتبارات در استان هرمزگان و شهر بندرعباس نه تنها منجر به توسعه منطقه‌ای خواهد شد بلکه با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی این شهر در زمینه توریسم و دیگر بخش‌ها، رشد ملی را نیز بدنبال دارد.
 
عضو شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: صنایع غرب شهر بندرعباس که حاضر نیستند کوچکترین نقشی در توسعه شهر بندرعباس ایفا کنند اما لااقل نمایندگان استان پیگیر سهم قانونی بندرعباس از عوارض و مالیاتی باشند که توسط این صنایع پرداخت می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار