نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی و استاندار هرمزگان از روند ساخت کشتی تحقیقاتی خلیج‌فارس بازدید کردند.
کد خبر: ۲۶۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 24 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد آشوری، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی و جاسم جادری، استاندار هرمزگان از روند ساخت کشتی تحقیقاتی خلیج‌فارس در مجموعه کشتی‌سازی شهید درویشی بندرعباس بازدید کردند.

درحاشیه این بازدید، استاندار هرمزگان نسبت به اتمام این پروژه تاکید کرد و گفت: این شناور با بهره‌گیری از فناوری روز دنیا نقش مهمی در انجام تحقیقات و پژوهش‌های خلیج‌فارس خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امیدواریم هرچه سریعتر مراحل پایانی این پروژه به پایان برسد، گفت: در ابتدای کار، یک شرکت ایتالیایی عملیات ساخت این شناور را بر عهده داشت که به دلایلی، پروژه به شرکت داخلی واگذار شده و اکنون دارای پیشرفت قابل ملاحظه‌ای است.

جادری با تاکید بر اینکه سفارش شناور به مجموعه‌های داخلی موجب رشد و ترقی صنایع داخلی می‌شود، اظهار کرد: شرکت‌های داخلی نیز باید نسبت به سرعت‌بخشی در اجرای پروژه‌ها و اتمام سفارشات، اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مانا عملیات ساخت شناور تحقیقاتی خلیج‌فارس به سفارش مجموعه وزارت علوم از سال 90 آغاز شده و طی سال‌های گذشته، به دلایل مختلف از جمله محدودیت در تامین قطعات در بره‌هایی از زمان متوقف شده است.

این شناور تحقیقاتی با 50 مترطول، 10 متر عرض و 12 متر ارتفاع و 5.3 آبخور و چهار آزمایشگاه قادر است با آب و سوخت کامل به مدت 45 روز با ظرفیت 27 نفر شامل 11 خدمه و تکنسین کشتی و 16 نفر محقق در آبهای خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند با طی حدود سه هزار مایل دریایی، فعالیت های تحقیقاتی و میدانی خود را به انجام رساند.


منبع:مانا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار