امام جمعه بندرعباس گفت: غرب به دنبال ناامنی، بحران و تشنج در منطقه است و اتفاقات اخیر نیز با دسیسه دشمنان در منطقه رخ داده است.
کد خبر: ۲۶۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 22 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه به دنبال بحران‌آفرینی، آشوب و تشنج هستند تا در سایه آن برای خودشان امنیت و ثبات تأمین کنند.
 
وی افزود: کودتا در ترکیه و اتفاقات پس از آن به دلیل وادادگی دولت ترکیه در برابر دشمنان اسلام رخ داد و ما به عنوان یک کشور اسلامی و دوست با همه ملت‌های منطقه با کودتا در این کشور مخالفیم اما دولت ترکیه باید مراقب توطئه‌های دشمنان در مورد امنیت منطقه باشد.
 
امام جمعه بندرعباس با بیان این که باید دید که ناامنی در منطقه به نفع چه کسی است، خاطرنشان کرد: تنها دشمنان اسلام و دشمنان امنیت در منطقه هستند که از ناامنی و بحران در منطقه ما خوشحال می‌شوند و فرصت می‌یابند تا به حجم جنایاتشان بیفزایند.
 
آیت‌الله نعیم‌آبادی اضافه کرد: صهیونیست‌ها دشمن اصلی امنیت و ثبات در کشورهای اسلامی هستند و از هر اقدامی که امنیت و اقتدار ملت‌های مسلمان منطقه را تحت تاثیر قرار دهد، استقبال می‌کنند و به راه انداختن جریانات تروریستی در منطقه نیز با حمایت پیدا و پنهان صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد و نشانه آن را نیز می‌توان در بی‌انگیزگی غربی‌ها برای برخورد با تروریست‌های تکفیری دید.
 
وی با بیان این که دولت ترکیه راه اشتباهی را در حمایت از تروریست‌های تکفیری پیمود، گفت: سران این کشور نیز به تدریج متوجه اشتباه خطرناک خودشان شده‌اند.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: ما با همه همسایگان خودمان در طول تاریخ و بخصوص در بعد از انقلاب اسلامی روابط خوب و حسنه‌ای داشته‌ایم و تنها زمانی که مجبور به دفاع از خودمان شده‌ایم دست به اسلحه برده‌ایم و همواره در صف اول حمایت و کمک به مردم منطقه و کشورهای همسایه بوده‌ایم و رفتار جمهوری اسلامی ایران در کمک به مردم افغانستان و حسن همجواری با کشورهای همسایه غربی و شرقی و شمالی و جنوبی‌مان نیز به خوبی جریان داشته است.
 
آیت‌الله نعیم‌آبادی در ادامه به اهمیت توجه به ورزش در جامعه اسلامی اشاره و از همه مردم خواست تا با روی آوردن به ورزش و تشویق نسل جوان به ورزش کردن در رشته‌های مختلف، ضمن تقویت سلامتی جامعه زمینه‌های مقابله با اعتیاد را نیز فراهم آورند.
 
وی از مسؤولان نیز خواست تا زیرساخت‌های این بخش را تقویت و از استعدادهای ورزشی در رشته‌های گوناگون حمایت کنند.
 
امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: ورزش محور سلامت جامعه است و پیشرفت جامعه نیز به سلامت و تندرستی جامعه وابسته است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار