آیت الله نعیم‌آبادی در خطبه‌های عید نماز فطر
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: کمک کردن و دست‌ گرفتن از یکدیگر در شرایط سخت اقتصادی امروز یک عبادت بزرگ به شمار می‌رود و جامعه اسلامی ظرفیت‌های بسیار بزرگ و ارزشمندی دارد که همه آنها برای کمک به زندگی بهتر بشر در قالب یک جامعه است.
کد خبر: ۲۵۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 06 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم‌آبادی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر اظهار کرد: حاصل یک ماه بندگی خالصانه برای خداوند باید تاثیرش را در وجوه مختلف زندگی انسان بجای بگذارد.
 
وی بیان کرد: رفتار، کردار، برخورد، حرف زدن و حتی جزئی‌ترین اعمال انسان باید متاثر از روزهای نورانی ماه مبارک رمضان تغییر و به بهترین حال ممکن تبدیل شده باشد و مبادا این برکات و رحمات الهی را با معصیت تباه کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: کمک کردن و دست‌ گرفتن از یکدیگر در شرایط سخت اقتصادی امروز یک عبادت بزرگ به شمار می‌رود و جامعه اسلامی ظرفیت‌های بسیار بزرگ و ارزشمندی دارد که همه آنها برای کمک به زندگی بهتر بشر در قالب یک جامعه به ما مسلمانان توصیه شده است.
 
نعیم‌آبادی یکی از این ظرفیت‌های ارزنده اسلام را زکات عنوان و خاطرنشان کرد: زکات یکی از بهترین راه‌های غلبه بر فقر در جامعه است که مشارکت آحاد جامعه در انجام این واجب الهی سبب رشد و بالندگی جهان اسلام شده و مشکلات اقتصادی را از پیش روی جامعه اسلامی بر می‌دارد.
 
وی گفت: میزان زکات فطریه برابر با آنچه که قوت غالب یک خانواده است، تعیین می‌شود و این میزان برای امسال بر اساس نظرات مراجع مختلف 6 تا 7 هزار تومان برای نان و 14 تا 15 هزار تومان برای برنج است که همین مبالغ اندک اگر به خوبی ساماندهی و جمع‌آوری شود سبب رفع مشکلات افراد زیادی در جامعه خواهد شد.
 
امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید سعید فطر به اهمیت تکمیل سریع‌تر مسجد جامع شهر بندرعباس اشاره و گفت: کسانی که توان مالی دارند به روند تکمیل این مسجد که مکانی آبرومند برای استان هرمزگان و جنوب کشور است، کمک کنند.
 
وی به تلاش‌های صورت گرفته تاکنون برای ساخت و تکمیل این مسجد اشاره کرد و گفت: بندرعباس نیاز به چنین مکان بزرگ و منسجم برای برگزاری مراسمات دینی، نماز جمعه و دیگر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دارد و تکمیل آن می‌تواند زمینه‌ساز تقویت برنامه‌ها اسلامی شود.
 
نماز عید سعید فطر صبح امروز در بلوار شهید آیت الله مطهری در مجاورت مسجد جامع شهر بندرعباس اقامه شد./ منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار