عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: حمله وحشیانه آمریکایی‌ها به هواپیمای مسافربری ایرانی لکه ننگی بزرگ بر دامان آنان است و یک جنایت جهانی به شمار می‌رود.
کد خبر: ۲۵۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵ 02 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد آشوری اظهار کرد: حمله ناو وینسنس به هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران در سال 1367 یک جنایت جهانی بود که سکوت مرگبار نهادهای حقوق بشری و سازمان‌های بین‌المللی نشان داد که آنان در خدمت منافع مستکبران عالم هستند و برای جان ملت‌های جهان ارزش و جایگاهی قائل نیستند.
 
وی افزود: حمله به ایرباس مسافربری ایران ننگی بزرگ بر دامان آمریکا است و نباید این واقعه به آسانی به تاریخ سپرده شود بلکه باید در قالب آثار متنوع و فاخر فرهنگی در حوزه فیلم، داستان و ... به آن پرداخته شود تا جهان با مظلومیت ملت ایران و شقاوت دشمنان ملت ایران بیشتر آشنا شوند.
 
این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آمریکایی‌ها به طور برنامه‌ریزی شده به هواپیمای ایرباس حمله کردند و بعدها هیچ کدام از توجیهات آنان پایه و اساس علمی و قانونی نداشت و رفتار آمریکایی‌ها در قبال فرمانده آن ناو و عاملان آن جنایت نشان داد که هدفی جز عرض اندام نظامی و خلق یک جنایت برای مقابله با ملت ایران و ابراز دشمنی با ایران نداشتند.
 
آشوری گرامیداشت شایسته شهدای ایرباس و معرفی هر کدام از آنها به جامعه و علاوه بر آن بزرگداشت مناسب این روز را بسیار با اهمیت دانست و گفت: آمریکایی‌ها از فرمانده ناو وینسنس به عنوان یک قهرمان تجلیل کردند و عامل این جنایت را مورد تکریم قرار دادند و این نشانه روشنی از خوی استکباری آنان و روحیه استعمارگری‌شان و گواهی بر صداقت ملت ایران در طول تاریخ و به‌خصوص در این واقعه است و ما نیز باید با معرفی شهدای این پرواز و بیان مکرر این جنایت، چهره واقعی استکبار را به نمایش بگذاریم.
 
وی تاکید کرد: با گذشت حدود 27 سال از این جنایت، همچنان این داغ بر دل مردم ایران سنگینی می‌کند و باید عاملان آن به عنوان جنایتکار جنگی مورد موأخذه قرار گیرند تا دیگر شاهد چنین جنایاتی در جهان نباشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار