رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: هیچ پروژه شهری نباید بدون مطالعه دقیق و راهبردی اجرایی شود چون هزینه‌های احتمالی آن در آینده بر دوش مردم می‌افتد.
کد خبر: ۲۴۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 08 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مهران نجاتی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه مراسم معنوی 30 روز 30 مسجد که به ابتکار سازمان فرهنگی شهرداری بندرعباس برگزار می‌شود، اظهار داشت: در اجرای هر پروژه شهری باید ملاحظات مختلف مورد مطالعه قرار گیرد تا هزینه‌های ناشی از اجرای غیرکارشناسی یک پروژه در آینده به مردم تحمیل نشود.
 
وی با بیان این که شهر بندرعباس به سرعت در حال توسعه و افزایش جمعیت است، گفت: تصمیمات حوزه مدیریت شهری بندرعباس نیز باید متناسب با جایگاه این شهر در جنوب کشور و موقعیت ویژه تجاری آن باشد تا از هدررفت سرمایه‌های ملی جلوگیری شود.
 
رئیس شورای شهر بندرعباس ادامه داد: در گذشته میزان استفاده از یک پروژه و یا تاثیرات آن بر دیگر بخش‌های شهر محدود بود اما اکنون از یک پروژه شهرداری بندرعباس به صورت روزانه ده‌ها هزار بار استفاده می‌شود و هرگونه ایراد و مشکلی در نحوه اجرا و یا کیفیت اجرای آن بر دیگر بخش‌ها اثر منفی می‌گذارد.
 
نجاتی با اشاره به مصوبه شورای شهر بندرعباس در سال 95 برای اختصاص 3.5 میلیارد تومان اعتبار برای انجام مطالعات دقیق و راهبردی برای پروژه‌های توسعه شهری، اظهار کرد: مطالعات نیز نباید جنبه تشریفاتی داشته باشد بلکه باید همه ابعاد و زوایای مختلف اجرای یک پروژه را در بر بگیرد.
 
وی در بخش دیگری از اظهارات خود یکی از دغدغه‌های جدی اعضای شورای شهر را از ابتدای شکل‌گیری شورای چهارم، موضوع خورهای سطح شهر عنوان کرد و گفت: بندرعباس دارای بیش از 60 خور است که ساماندهی آنها برای انتقال مناسب آب باران در فصول بارش ضروری است و مردم انتظار رفع مشکلات این خورها را از شهرداری دارند.
 
رئیس شورای شهر بندرعباس توضیح داد: بر اساس قانون، خورها و ساماندهی آنها از وظایف شرکت‌های آب منطقه‌ای است و هرگونه دخل و تصرف شهرداری در حریم خورها غیرقانونی است و بنابراین باید یک همدلی و تعاملی میان دستگاه‌های مسؤول در بندرعباس برای ساماندهی وضعیت خورها صورت گیرد.
 
نجاتی خاطرنشان کرد: وضعیت خور شیلات رو به بهبود است و شهرداری بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با محوریت استانداری هرمزگان میان شهرداری و آب‌منطقه‌ای صورت گرفته در حال ساماندهی این خور است و امیدواریم کارآیی لازم را داشته باشد.
 
وی تصریح کرد: خورها نباید جنبه تهدید برای توسعه شهر و یا در مواقع بارش باران داشته باشند بلکه می‌بایست ظرفیتی برای زیبایی و توسعه مبلمان شهری باشند اما این مهم تاکنون محقق نشده است.
 
رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: جریان دادن آب دریا در این خورها به دلیل اختلاف قابل توجه سطح آب دریا با کف خورها در بالا دست بسیار سخت و پرهزینه است و بنابراین یافتن راهکارهاری مناسب در این باره ضروری است و شهرداری و شورای شهر مطالعات در این زمینه را با حضور مشاوران مختلفی آغاز کرده‌اند.
 
وی بر بهره‌گیری از تجربیات علمی در این زمینه تاکید کرد و اظهار داشت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان ظرفیت خوبی به لحاظ علمی برای کمک به توسعه شهری دارند و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار