امام جمعه موقت بندرعباس گفت: معلمان رسالت تربیت نسل آینده را بر عهده دارند و باید اخلاق اسلامی را در جامعه ترویج کنند.
کد خبر: ۲۲۵۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۵ 07 May 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام محمدحسن فروزان‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه ماه رجب و عید مبعث فرصت خوبی برای رجوع به اخلاق کریمه پیامبر مکرم اسلام (ص) و علل و عوامل موفقیت او در گسترش اسلام در بلاد جهالت است، اظهار داشت: مسلمانان از روزهای ماه رجب و شعبان برای آشنایی با معارف اسلامی بهره بگیرند.


وی افزود: معلمان عزیزی که وظیفه و رسالت تربیت نسل آینده بر دوش آنهاست، ضمن آموزش دروس مختلف علمی به دانش‌آموزان، تربیت و اخلاق اسلامی را نیز به آنها بیاموزند و از اخلاق نیکوی نبی مکرم اسلام نیز مصادیق مختلفی بیان کنند تا دانش‌آموزان راه سعادت را به خوبی بشناسند.
 
امام جمعه موقت بندرعباس خاطرنشان کرد: فضیلت ماه شعبان و رجب بر کسی پوشیده نیست، سعی کنید تا از فیوضات این ماه‌های عزیز بهره بگیرد.
 
فروزان‌نژاد بیان کرد: ولادت با سعادت امام حسین و حضرت ابوالفضل (ع) در پیش است و باید جشن‌های در خور توجهی برای گرامیداشت این روزها برگزار شود و در این مراسم به زندگی و نحوه ارتباط این بزرگواران با جامعه و نقش آنها در اصلاح اجتماع نیز پرداخته شود.
 
وی عنوان کرد: نبی مکرم اسلام الگوی منحصربه‌فردی از اخلاق و ایمان است و به لطف خدا و تلاش‌های مورخین و چهره‌های نامی اسلام، فرازهای فراوانی از زندگی ایشان پیش‌ روی ما قرار دارد و باید از آن به نحو مطلوب و مناسبی استفاده کنیم و آثار مختلف مرتبط با ایشان را همواره در زندگی خویش مطالعه کنیم.
 
امام جمعه موقت بندرعباس افزود: گروه‌های مرجع اجتماعی مانند فرهنگیان رسالت بزرگی در آموزش جامعه و معرفی ابعاد شخصیتی چهره‌های اسلام به نسل جوان جامعه دارند و اگر زندگی رسول مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) به خوبی برای جوانان تبیین شود، راه معنویت و ایمان در جامعه مستحکم‌تر خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار