مسوول واحد زراعت جهاد کشاورزی شهرستان رودان از برداشت بیش از 200 تن محصول کلزا تا پایان فصل برداشت این محصول در شهرستان رودان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 24 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، داریوش اسکندری گفت: برداشت محصول کلزا در شهرستان رودان از 21 فروردین ماه آغاز شده است و تا 10 اردیبهشت ماه ادامه دارد و کار برداشت این محصول در شهرستان توسط یک کمباین انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه پیشبینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 200 تن محصول در شهرستان رودان برداشت شود افزود: شهرستان رودان با دارا بودن بیش از 141 هکتار سطح زیر کشت و 200 تن برداشت محصول کلزا رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید این محصول را در استان به خود اختصاص داده است.

مسوول واحد زراعت جهاد کشاورزی شهرستان رودان خاطر نشان کرد: خرید محصول کلزا در شهرستان به صورت تضمینی و توسط تعاون روستایی زیارتعلی بخش رودخانه انجام می شود که تا کنون بیش از 21 تن از این محصول خریداری شده است.

اسکندری به تعداد بهره برداران محصول کلزا در شهرستان رودان نیز اشاره کرد و افزود: تعداد بهره برداران محصول کلزا در شهرستا رودان 24 نفر می باشد و تمامی سطح زیر کشت این محصول در بخش رودخانه شهرستان رودان وجود دارد.

وی تصریح کرد: محصول کلزا برداشت شده در شهرستان رودان جهت روغن کشی به کارخانجات منتقل می شود.

اين مقام مسوول به حمايت‌هاي دولت از کلزا کاران در زمينه کاشت و برداشت اين محصول اشاره کرد و افزود: تامين به موقع نهاده‌هاي کشاورزي از جمله تامين انواع کودهاي شيميايي و بذر، در اختيار قرار دادن دستگاه های رديف کار کلزا جهت کاشت مکانيزه محصول و معرفي کشاورزان جهت دريافت تسهيلات سرمايه در گردش به منظور کاشت محصول از جمله اقدامات دولت در زمينه حمايت از کلزا کاران است.

مسوول واحد زراعت جهاد کشاورزي شهرستان رودان در پايان گفت: استفاده از کارشناس ناظر مقيم در منطقه، تامين به موقع کمباين جهت برداشت محصول و نظارت بر امر برداشت مکانيزه و هم‌چنين داير كردن مرکز خريد جهت خريد محصول برداشت شده از ديگر اقدامات دولت در زمينه حمايت از فعالان اين بخش است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار