سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تصویب اختصاص 200 میلیون دلار برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سراسر کشور خبر داد و گفت:‌ اولویت این شرکت‌ها رفع نیازهای داخلی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.
کد خبر: ۲۱۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 17 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از فارس، منصور آرامی در جمع مدیران برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان با اشاره به اهمیت رشد و توسعه علوم مختلف به خصوص علوم تحقیقاتی در زمینه‌ «های‌تک» در ایران اظهار کرد: بسیاری از نیازهای گذشته مردم به‌ واسطه تحقیقات سازمانی و کلیدی شرکت‌های دانش‌بنیان در حال حاضر رفع شده است و بخشی از توانمندی امروز کشور در زمینه خودکفایی در تولید برخی رادیو داروها، نیازهای دارویی و ... مدیون تلاش همین شرکت‌هاست.
 
وی انگیزه موجود در میان شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروهای جوان در حال کار در این مراکز را با ارزش و در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتدار ملی در عرصه علمی ارزیابی کرد و افزود: حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و کمک به آن‌ها برای ایفای نقش هر چه بیشتر در اقتصاد ملی وظیفه‌ای برای مجلس و دولت است.
 
نماینده مردم بندرعباس در مجلس نهم از تصویب اختصاص 200 میلیون دلار برای حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان در بودجه سال 1395 کشور خبر داد و اضافه کرد: این اعتبار در اختیار دولت و پارک‌های علم و فناوری و معاونت علمی ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت تا به نحو مناسبی براساس آیین‌نامه مشخص از شرکت‌های دانش‌بنیان که کارهای کلیدی در زمینه رفع وابستگی علمی کشور انجام می‌دهند، حمایت شود.
 
آرامی خاطرنشان کرد: همکاری میان مراکز علمی و مراکز صنعتی کشور حلقه مفقوده‌ای است که انتظار می‌رود این خلأ را شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیران صنایع مختلف کشور رفع کنند تا نیازهای صنعت در دانشگاه‌ها و با بررسی‌های علمی و تحقیقاتی ارزیابی شده و برای اجرا در صنایع به کار گرفته شود.
 
وی به توفیقات به دست آمده طی سال‌های اخیر از رهگذر مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های صنعتی اشاره کرد و ادامه داد:‌ بخش قابل توجهی از توان دفاعی امروز کشورمان حاصل اعتماد به نیروهای جوان و خلاقی است که با غیرت و تعصب ایمانی و اعتقادی در راه رفع محرومیت‌ها و محدودیت‌های کشور همت کردند و اکنون یک قدرت منطقه‌ای و جهانی در این عرصه به‌ شمار می‌رویم.
 
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس به کارکرد شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اشاره کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای تحقیق و توسعه در زمینه علمی وجود ندارد و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز محدود به دوره زمانی خاص و محدودی نیستند که این امر مزیتی برای سرمایه‌گذاری در این بخش به‌ شمار می‌رود.
 
وی انعطاف‌پذیری در نوع فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان را یادآور شد و تصریح کرد:‌ سرمایه‌گذاری در این قبیل شرکت‌ها مورد حمایت دولت و مجلس است و عزم خوبی از سوی معاون علمی رئیس جمهور نیز در این زمینه برای تشویق صنایع و دیگر بخش‌های مرتبط با عملکرد این شرکت‌ها در جریان است تا استفاده از این ظرفیت به باور عمومی تبدیل شود.
 
آرامی افزود: طی سال‌های اخیر اعتبارات خوبی برای بهره‌مندی شرکت‌های دانش‌بنیان از توان علمی روز دنیا و تامین نیازهای تحقیقاتی آن‌ها از سوی مجلس به تصویب رسیده است که امیدواریم امسال نیز با این اعتبار شاهد گشایش در زمینه فعالیت این شرکت‌ها باشیم.
 
این نماینده مجلس گفت: ارتباط با مراکز روز علمی دنیا و بهره‌گیری از تجارب آن‌ها و حرکت در زمینه تجاری‌سازی تحقیقات و اختراعات از جمله نیازهای کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی است که بار اصلی آن بر دوش شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار