مدیرعامل آبفای هرمزگان گفت: فاز اول پروژه کارخانه ۱۰۰ هزار مترمکعبی شیرین‌سازی آب در غرب بندرعباس تا پایان سال ۹۵ بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۹۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ 11 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حسین خادمی عصر امروز با اشاره به سفر یک‌روزه معاون وزیر نیرو به شهر بندرعباس اظهارداشت: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، سهم منابع آبی استان از آب‌شیرین‌کن‌ها تا پایان برنامه ششم توسعه، از 42 هزار مترمکعب به 350 هزار مترمکعب در شبانه‌روز معادل 60 درصد ارتقاء می‌یابد.
 
وی از آغاز مجدد اجرای پروژه  آب شیرین 100 هزار مترمکعبی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از  سال 93 در غرب بندرعباس خبرداد و بیان‌داشت: کار مطالعاتی این طرح در خردادماه سال گذشته به اتمام رسیده و مطالعات زیست‌محیطی آن نیز امسال انجام‌شده است.
 
مدیرعامل آبفای هرمزگان تصریح‌کرد: فاز اول این پروژه به میزان 20 هزار مترمکعب در شبانه‌روز با توجه به محدودیت منابع آبی بندرعباس و مشکل کم‌آبی بخش کشاورزی شهرستان میناب، تا پایان سال 95 بهره‌برداری می‌رسد.
 
خادمی با اشاره به کاهش بارندگی در سال‌های اخیر گفت: احداث آب‌شیرین‌کن تنها راه تأمین آب مطمئن و قابل‌دسترس در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور است.
 
وی در بخش پایانی سخنان خودبااشاره به آب‌شیرین‌کن یک‌میلیون مترمکعبی ابرازداشت: این پروژه با هدف انتقال آب از خلیج‌فارس و تأمین بخشی از نیاز آبی صنایع و معادن و شرب استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد و با سرمایه‌گذاری بخش خصوص در حال اجراست .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار