عضو شورای شهر بندرعباس از نمایندگان مردم خواست تا در جریان بررسی برنامه ششم توسعه کشور به اهمیت و جایگاه شوراها در مدیریت شهری نگاه ویژه‌ای داشته‌باشند.
کد خبر: ۱۹۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 06 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از فارس، محمدرضا بی‌نیاز بعدازظهر امروز در حاشیه نشست تخصصی کمیسیون عمرانی شورای شهر با بیان این که تقویت نقش شوراها در مدیریت شهری و پاسخگو کردن مسئولین در قبال پارلمان محلی موجب بهبود روند توسعه می‌شود، اظهار داشت: مجلس در برنامه ششم توسعه به این مهم توجه کند.
 
وی بیان کرد: شوراها یکی از ظرفیت‌های با ارزش قانون اساسی کشورمان برای توسعه مشارکت عمومی و کمک به روند توسعه شهرها با همکاری مردم هستند و ایفای نقش بهتر شوراها نیازمند به برنامه‌ریزی توامان دولت و مجلس در این زمینه است.
 
عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: شوراها یک ظرفیت برای توسعه کشور و کمک به روند بهبود جایگاه مدیریت شهری با مشارکت و رای و نظر مردم هستند.
 
بی‌نیاز خاطرنشان کرد: شوراها رقیب بخش دولتی و یا دستگاه‌ها نیستند بلکه نقش‌آفرینی بهتر آنها برای کمک به روند بهبود خدمات شهری در گرو همکاری با دستگاه‌ها و ادارات مرتبط با توسعه شهری است و دولت می‌تواند با پاسخگو ساختن دستگاه‌ها در این زمینه به شوراها کمک کند.
 
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بندرعباس عنوان داشت: در قالب برنامه ششم توسعه کشور یک فرصت تاریخی برای ایفای نقش مطلوب شوراها در روند توسعه شهری فراهم است که اگر دولت و مجلس در این زمینه همدل و همصدا به کمک شوراها بیایند و مسئولیت‌های جدید با توجه به توان شوراها را به آنها بسپارند، بدون شک روند توسعه شهری در ایران متحول می‌شود.
 
وی گفت: شوراها برآمده از رای مردم در چارچوب یک قاعده کاملا مشخص هستند که باید بر تقویت نقش نظارتی خود بر شهرداری‌ها تمرکز بیشتری داشته‌باشند.
 
عضو شورای شهر بندرعباس در بیان اولویت‌های سال آینده شهرداری بندرعباس و نگاه شورا به این عرصه نیز بیان کرد: اولویت اصلی ما در زمان بررسی بودجه، توجه به ایجاد منابع پایدار درآمدی برای شهرداری به منظور تامین اعتبار مورد نیاز برای اجرای سریع‌تر پروژه‌های عمرانی در سطح شهر با اولویت منابع کمتر برخوردار بوده‌است.
 
توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل، توسعه خدمات شهری، افزایش اعتبارات فضای سبز و تقویت نقش فرهنگی شهرداری از دیگر اولویت‌های مورد نظر شورا برای سال آینده شهرداری بندرعباس از نگاه این عضو شورای شهر بود.
 
بی‌نیاز در پایان ابراز امیدواری کرد که با ایجاد رونق اقتصادی در کشور وضعیت مالی شهرداری‌ها نیز برای تسریع در اجرای پروژه‌ها و ارتقای خدمات شهری بهبود یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار