شهردار بندرکنگ گفت: بندرکنگ یک شهر زنده با ظرفیت و اصالت و غنی از آثار تاریخی و فرهنگی است و به زودی به اکو موزه تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۹۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 06 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ایوب زارعی امروز با اشاره به تاریخ غنی بندرکنگ اظهار داشت: بندرکنگ یک اکو موزه یعنی یک شهر زنده با ظرفیت و اصالت و غنی از آثار تاریخی و فرهنگی با قدمت کهن و حفظ اصالت‌های بومی در گویش، زبان و لباس مردم این شهر، منحصربه‌فرد است.
 
وی افزود: در این بندر تاریخی که سندهای محکم و معتبر در این زمینه وجود دارد 15نمونه لنج ساخته می‌شد که منحصربه‌فردترین آن بوم است که خلاف جهت باد نیز حرکت می‌کند و این اثر به عنوان غول‌پیکرترین صنایع دستی درکشور و جهان شناخته شده‌است.
 
شهردار بندرکنگ تصریح کرد: صنعت لنج‌سازی در سال 2011 ثبت جهانی شده‌است و با هماهنگی‌هایی که با سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری صورت گرفته، در آینده پایگاه جهانی لنج‌سازی و دریانوردی در بندرکنگ شروع به کار می‌کند که این پایگاه خود حمایت‌هایی را از دریانوردان و لنج‌سازان در بردارد.
 
زارعی با اشاره به اینکه از دیگر برنامه‌ها، انتقال پایگاه بافت تاریخی به این بندر است افزود: به زودی خانه‌های تاریخی بندرکنگ ثبت می‌شوند و از طرف دولت بسته‌های حمایتی جهت بازسازی و بهسازی در اختیار مالکان قرار خواهد گرفت.
 
وی اضافه کرد: بافت این بندر بافت زنده‌ای است و مردم بومی در این بافت زندگی می‌کنند و این خود شرایط معرفی بندرکنگ به عنوان یک اکو موزه را فراهم آورده است که به زودی نیز از سوی سازمان میراث فرهنگی محقق می‌گردد.
 
شهردار بندرکنگ در پایان یادآور شد: بندرکنگ نه تنها تاریخی بلکه دارای فرهنگ غنی نیز هست و دغدغه ما معرفی آثار تاریخی این شهر به جهانیان است تا از این مسیر وارد صنعت گردشگری شویم و کمکی هم به اقتصاد مردم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار