رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان هرمزگان از کشف 87 درصدی جرایم سایبری در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳ 04 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علی‌اکبر قرائی‌پور در تشریح اقدامات پلیس فتا در 11 ماهه امسال گفت: با تلاش شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا بالغ بر 160 نفر در زمینه ارتکاب جرایم رایانه‌ای شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند که 80 در صد از آنان مرد و 20 درصد زن هستند.
 
وی افزود: در این مدت، بیشترین جرایم رایانه‌ای برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد از بستر اینترنت با 41 درصد و کمترین آن انتشار تصاویر و فیلم‌های خانوادگی با حدود پنج درصد است.
 
این مسئول انتظامی تصریح کرد: بیشترین علل وقوع جرایم رایانه‌ای بی‌دقتی و ناکافی بودن دانش کاربران است که زمینه ارتکاب جرم را فراهم می‌کند.
 
وی اشاره کرد: برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب‌های بانکی 41 درصد از جرایم سایبری را به خود اختصاص می‌دهد که در بیشتر موارد اطمینان و اعتماد بی‌مورد برخی کاربران فضای مجازی و قبول پیشنهادات و وعده‌های داده شده در این فضا عامل این جرم است.
 
قرائی‌پور اظهار داشت: در این 11 ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد در کشف و 45 درصد در دستگیری افزایش داشته‌ایم.
 
وی عنوان کرد: حدود هشت درصد از جرایم سایبری نشر اکاذیب و هتک حیثیت است که ایجاد محتوا و نشر اکاذیب چنانچه موجب تشویش اذهان عمومی شود، جرم محسوب می‌شود و پیگرد قانونی دارد.
 
این مقام انتظامی ادامه داد: در این راستا از ابتدای سال تاکنون در بحث پیشگیری از وقوع و کاهش آن در فضای مجازی نمایشگاه و جلساتی در زمینه‌های مختلف برای طیف‌های مختلف جامعه از جمله دانش‌آموزان، معلمان و مربیان آموزش و پرورش، کارکنان دولت و عموم مردم برگزار شده است.
 
رئیس پلیس فتا هرمزگان در راستای پیشگیری از وقوع جرایم سایبری به کاربران توصیه کرد که مواردی از جمله حفظ اطلاعات توسط کاربران و مسئولان، ارتقای دانش در زمینه استفاده از فضای مجازی، عدم استفاده از نرم‌افزارهای غیر مفید و بی‌مورد، عدم قرار دادن اطلاعات شخصی، شناسنامه‌ای و بانکی در این فضا و تغییر دوره‌ای و لحظه‌ای رمزها را رعایت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار