مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از مکان‌یابی سه دهکده گردشگری ساحلی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۸۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 22 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محسن ضیایی اظهار کرد: سواحل جنوبی و خصوصا سواحل هرمزگان با بخش وسیعی از سواحل و آبهای خلیج‌فارس به عنوان یکی از مهم ترین مناطق گردشگری کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با بیان اینکه سواحل هرمزگان از پتانسیل بالایی در جذب گردشگران با علایق ویژه دریایی برخوردار است تصریح کرد: بر اساس طرحی که از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ارایه شده، هشت نقطه از سواحل چهار استان جنوبی کشور برای احداث دهکده‌های گردشگری ساحلی باید انتخاب شود.

ضیایی با اشاره به اینکه با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت هرمزگان، سه سهمیه از مجموع هشت سهمیه به هرمزگان داده شده است، افزود: برای اجرای این طرح در هرمزگان، سه منطقه لیردف در جاسک، ساحل شرقی شهر بندرعباس(معروف به ساحل 600 هکتاری) و ساحل روستای طبن در شهرستان پارسیان انتخاب شده‌اند.

وی بیان کرد: مطالعات مربوط به اراضی مورد نظر در شرق شهر بندرعباس از قبل انجام شده بود و در حال حاضر تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان استانداری هرمزگان، امور اراضی کشور و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور آماده امضاء است.

ضیایی با تاکید بر اینکه تاکنون ظرفیت سواحل هرمزگان در بحث گردشگری مورد غفلت واقع شده و باید بیش از اینها مورد بهره‌برداری اصولی قرار بگیرند، بیان کرد: در مورد دو دهکده دیگر نیز به زودی مطالعات مورد نیاز انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار