مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: در استان با کمبود 2500 کلاس روبه‌رو هستیم و تقریبا همین تعداد کلاس درس هم نیاز به بازسازی کامل دارد.
کد خبر: ۱۸۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 16 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علی کرم‌پور با اشاره به مشکلات عدیده آموزش و پرورش این استان از جمله کمبود نیروی انسانی، اظهار داشت: بزرگترین معضل آموزش و پرورش استان هرمزگان کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی است.
 
وی گفت: آموزش و پرورش استان هرمزگان در حال حاضر حدود 340 هزار دانش آموز و 27 هزار پرسنل دارد. هرمزگان در حدود 2500 کلاس درس کمبود دارد و این موضوع در حالیست که تقریبا همین تعداد کلاس درس که اکنون در حال استفاده است نیز غیراستاندارد و نیازمند بازسازی کامل است همچنین این استان حدود 1000 نیروی کار نیز کم دارد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان در همین رابطه افزود: البته خوشبختانه تقریبا 1200 کلاس درس در حال حاضر در دست ساخت است و درصورت تامین اعتبار لازم برای سال تحصیلی آینده به بهره‌برداری خواهند رسید تا کمی از مشکلات را برطرف کند.
 
کرم‌پور با اشاره به طرحی که کمک بسیاری به بحث آموزش خواهد کرد، خاطرنشان ساخت: ما با توجه به اهمیت موضوع از پیشگامان این طرح هستیم. طرحی که به خانواده‌ها کمک می‌کند تا بهتر و راحت‌تر در منزل پیگیر آموزش فرزندان خود باشند.
 
وی ادامه داد: در این طرح مدرسینی را از طریق آزمون جذب کرده‌ایم تا آنها خانواده‌ها را برای آموزش فرزندانشان در منزل آماده کنند.
 
این مقام مسئول در مورد برنامه نوروزی آموزش و پرورش استان برای دانش‌آموزان تصریح کرد: در این طرح دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی و مقطع سوم متوسطه در یک اعتکاف علمی شرکت خواهند کرد. در این برنامه سعی داریم تا کلاس‌های تقویتی و آمادگی کنکور را برای دانش‌آموزان این مقاطع برگزار کنیم تا به امید خدا بتوانیم رتبه‌های زیر هزار کنکور را نشانه برویم.
 
وی در خاتمه اظهار داشت: آموزش و پرورش مقید به زمان، مکان، سن و جنسیت نیست. سیستم تعلیم و تربیت مقوله‌ای فرادستگاهی است و با این تفاسیر به تنهایی کاری از دست دولت و وزارتخانه برنمی‌آید. ما در بحث آموزش و پرورش نیازمند مشارکت عمومی هستیم تا به امید خدا با تلفیق دولت و ملت در افق 1404 در مقوله آموزش به قدرت اول منطقه تبدیل شویم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار