رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به تقدیم بودجه
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال آینده شهرداری این شهر در صحن شورای شهر، اظهار داشت: شهرداری به تنهایی قادر به تامین اعتبارات لازم برای توسعه مناسب شهر بندرعباس نیست.
کد خبر: ۱۶۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹ 25 January 2016
 به گزارش تابناک هرمزگان، مهران نجاتی در حاشیه نشست شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری بندرعباس بودجه سال آینده این شهر را هفته گذشته به شورای شهر تقدیم کرد و جلسات کارشناسی به منظور بررسی این بودجه با حضور معاونان شهردار آغاز شده است.
 
وی گفت: شورای اسلامی شهر بندرعباس یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری سال آینده شهرداری را تمرکز بر اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام و جهت دادن اجرای پروژه‌های توسعه‌ای به سوی مناطق کمتربرخوردار این شهر عنوان کرد و بیان داشت: شهرداری به تنهایی قادر به تامین اعتبارات کافی برای توسعه شهر بندرعباس نیست و ضروری است تا صنایع مجاور این شهر در این فرآیند به شهرداری کمک کنند.
 
نجاتی افزود: مردم انتظار دارند که صنایع غرب شهر بندرعباس که از امکانات و زیرساخت‌های این شهر بهره می‌برند، به روند توسعه شهری کمک بیشتری کنند و نگاهشان به شهر بندرعباس به عنوان خوابگاهی برای پرسنل و نیروهایشان نباشد.
 
عضو شورای شهر بندرعباس ادامه داد: شهرداری‌ها در طول سال‌های اخیر به خصوص با توجه به رکودی که در سطح شهرها در ساخت و ساز رخ داده با محدودیت‌هایی در منابع مواجه‌اند و از آن جا که میزان تخصیص اعتبارات از سوی دولت نیز به شهرداری‌ها در قالب ارزش افزوده و دو درصد درآمدهای نفتی و یک درصد درآمدهای گمرکی نیز کاهش یافته لذا چالش‌هایی در زمینه مدیریت شهری به وجود آمده است.
 
نجاتی گفت: شهری مانند بندرعباس که به عنوان یکی از کانون‌های اصلی تجارت کشور به شمار می‌رود در زمینه توسعه شهری محروم مانده و امیدواریم که با تغییر نگاه‌ها به خصوص از ناحیه مدیران صنایع غرب استان و بخش‌های صنعتی مستقر در غرب این شهر، امکان جذب اعتبارات توسعه‌ای بیشتری به سوی این شهر را داشته باشیم تا بتوان بندرعباس را به عنوان یک شهر ساحلی آباد و برخوردار و توسعه‌یافته قلمداد کرد.
 
وی با اشاره به وسعت بالای بافت فرسوده در شهر بندرعباس، یکی از اولویت‌های شهرداری و شورای شهر را کمک به بازسازی و نوسازی این بافت‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: شهرداری تلاش خود را در این زمینه آغاز کرده اما کمبود اعتبارات از یک سو و محدودیت در تامین مداوم منابع پایدار برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای شهر موجب کندی این روند شده است.
 
رئیس شورای شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: در بررسی بودجه سال آینده تمرکز ما بر اجرای سریع تر پروژه‌های مناطق محروم، فعالیت‌های مناسب فرهنگی و ورزشی و اجرای پروژه‌های عمرانی است و امیدواریم با تقویت همگرایی میان شهرداری و دیگر دستگاه‌ها، بهره‌وری در مدیریت شهری را ارتقا دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار