دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودان از برخورد قاطع با زمین خواران و متصرفان اراضی ملی در شهرستان رودان خبر داد.
کد خبر: ۱۶۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 20 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، رضا صفایی گفت: اراضی ملی به عنوان سرمایه ملی و مناطع طبیعی محسوب می شوند و باید از این اراضی در مقابل متصرفان مراقبت کنیم و اجازه ندهیم کسی این اراضی را تصرف کند.
 
وی افزود: به پرونده های زمین خواری و تصرفات با قید فوریت رسیدگی می کنیم و به هیچ شخص و یا اشخاصی اجازه تعرض به زمین های ملی را نخواهیم داد.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودان به رفع تصرف زمین های ملی طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: در راستای رفع تصرف زمین های ملی بیش از 3 هزار و 184 متر از اراضی ملی با ارزش ریالی بیش از 2 میلیارد و سیصد میلیون ریال توسط دادستانی رفع تصرف شد.
 
صفایی خاطر نشان کرد: همچنین در راستای رفع تصرف از اراضی ملی منابع طبیعی نیز حکم تخریب 33 هکتار از اراضی ملی تصرفی به ارزش ریالی بیش از 13 میلیارد و 200 میلیون ریال صادر شده است و طی روزهای آینده این اراضی رفع تصرف می شوند.
 
وی تصریح کرد: باید سایر دستگاه های مرتبط در حوزه زمین های ملی با پیگیری های خود اجازه تصرف این اراضی را به متصرفان ندهند و در مواردی نیز که تصرف صورت گرفته است سریعا به دادستانی اطلاع دهند.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودان گفت: تصرف بستر رودخانه ها موجب ایجاد سیل و تخریب اراضی پایین دست می شود و دستگاه های مربوطه نباید اجازه تصرف حریم رودخانه ها را به افراد بدهند.
 
صفایی افزود: منابع طبیعی، اداره حفاظت منابع آب، راه و شهرسازی، شهرداری و دیگر ادارات مربوطه توجه جدی به زمین های ملی و تصرفات داشته باشند و در صورتی که تصرفی صورت گرفت سریعا به دادستانی اعلام کنند و دادستانی نیز با قید فوریت به این پرونده ها بررسی می کند و حکم صادر می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: در مجموع در دادستانی شهرستان رودان برای رفع تصرف 261 هکتار از اراضی ملی رای صادر شده است و این زمین ها باید رفع تصرف شوند که تاکنون 225 هکتار از این اراضی رفع تصرف شده است و 36 هکتار دیگر نیز در مرحله اجرای حکم می باشد.
 
صفایی افزود: به تصرف کنندگان اراضی ملی و زمین خواران هشدار می دهم که به طور قاطع و با قید فوریت با آنها برخورد می کنیم و اجازه نمی دهیم که زمین های ملی توسط اشخاص تصرف شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار