علمای شاخص و چهره های برجسته اهل سنت در هرمزگان با محکوم کردن جنایت حکام عربستان در اعدام شیخ نمر روحانی برجسته شیعه در عربستان، این اقدام را موجب تاسف و نگرانی و انزجار جهان اسلام عنوان کرده اند
کد خبر: ۱۵۶۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰ 02 January 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، امام جمعه اهل سنت بندرعباس با محکوم کردن اعدام روحانی برجسته شیعه عربستان را محکوم کرد.
 
سید عبدالباعث قتالی در گفتگو با تابناک هرمزگان گفت: اعدام شیخ نمر روحانی شیعه عربستانی محکوم است و این اقدام موجب نگرانی و تاسف در کل جهان اسلام شده است.
 
وی افزود: شیعیان عربستان جزو شهروندان این کشور هستند و دولتمردان عربستان در قبال حقوق اجتماعی و مذهبی آنها مسئول هستند. از زمان دستگیری شیخ نمر در عربستان، علمای اهل سنت ایران در این خصوص موضع گرفتند و از روش های مختلف درخواست آزادی وی را مطرح نمودند ولی به این درخواست ها پاسخ روشنی داده نشد.
 
امام جمعه اهل سنت بندرعباس در مورد شخصیت شیخ نمر گفت: شیخ نمر یک رهبر مذهبی بود و معتقد به مبارزه مدنی بود و هرگز دست به خشونت نزد و لذا اعدام او به جرم مبارزه با تروریسم هیچ توجیهی ندارد. وی با اشاره به این که اکثر افراد اعدام شده توسط دولت عربستان از میان اهل سنت هستند، گفت: وقتی کسی قربانی خشونت می شود فرقی ندارد که شیعه یا سنی باشد. خشونت در هر شکلی محکوم است چه خشونت دولتی و چه خشونت گروههای مختلف.
 
وی گفت: جهان اسلام نیازمند وحدت و آرامش است و باید به حقوق مذهبی یکدیگر احترام بگذاریم تا دشمنان فرصت سو استفاده پیدا نکنند. در این شرایط اعدام نمودن یکی از رهبران مذاهب اسلامی اقدامی تنش زا و نگران کننده است.
 
سید عبدالباعث قتالی گفت: وحدت مسلمین بزرگ ترین سرمایه است و هیچ اقدام ناراحت کننده ای نباید به وحدت مسلمانان ضربه بزند. هر چند برخی از دشمنان به دنبال آن باشند.
 
دیگر علمای اهل سنت استان هرمزگان اععدام شیخ نمر عالم شیعه عربستان را محکوم کردند و انزجار خود را از عاملین این اقدام اعلام کردند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار