رئیس دادگستری کیش از تشکیل ستاد پیشگیری و پیگیری جرایم انتخاباتی در کیش خبر داد.
کد خبر: ۱۵۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 26 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد شنبه زاده اظهار داشت : عمده رویکرد این ستاد فراهم نمودن شرایط حضور حداکثری مردم و اجرای دقیق انتخابات با محوریت قانون است .

وی گفت : به رعایت حق انتخاب مردم به عنوان امانت در دست مجریان و بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه ستادی با عنوان ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی با محوریت اجرای دقیق انتخابات در کیش تشکیل شد و قرار است هر دو هفته یکبار جلسه ای با حضور اعضای این ستاد برگزار شود.

شنبه زاده با تاکید بر اهمیت رای مردم گفت : آنچه در تمامی مراحل انتخابات حاکم است ضوابط و مقرارت قانونی است و تمامی افراد اعم از نامزدها و طرفداران آنها و مجریان می بایست بر محور قانون حرکت کنند، مردم آگاه افرادی را انتخاب می کنند که قانون را بهتر رعایت می نماید فرد انتخاب شده وکیل مردم است و دفاع از موکلین با رعایت قانون برای او مهم است .
 
رئیس دادگستری کیش اضافه کرد : دستگاه قضائی نیز حسب وظیفه ذاتی خود در پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی اقدام می کند.

وی تصریح کرد : آنچه جمهوری اسلامی را با دیگر کشورها متفاوت می سازد وحدت ، همبستگی و همدلی مردم است که که در انتخابات های مختلف پس از انقلاب اسلامی هر ساله پرشورتر از سالهای گذشته برگزار می شود.

شنبه زاده در مورد محور نخستین نشست برگزار شده با حضور اعضای این ستاد در محل دادگستری کیش گفت : در این نشست در مورد وضعیت انتخباات کیش در سال های گذشته و راهکارهای برای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات اسفند ماه امسال با حضور حداکثری مردم و همچنین تخلفات احتمالی انتخابات مطالبی بیان شد .

نخستین جلسه ستاد پیشگیری و پیگیری جرایم انتخاباتی به ریاست رئیس دادگستری کیش و نمایندگان نیروی اجرایی، انتظامی و امنیتی عصر پنجشنبه در ساختمان دادگستری کیش تشکیل شد .

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان در هفتم اسفند ماه 1394 برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار