حجت الاسلام اکبری، جایگاه کانون کارشناسان رسمی دادگستری، در روند رسیدگی قضایی را حساس و حیاتی برشمرد و خواستار رعایت هر چه بیشتر اخلاق حرفه ایی،پاکدستی و اظهار نظرعلمی در عملکرد و نظرات کارشناسی کارشناسان رسمی دادگستری استان گردید.
کد خبر: ۱۴۲۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 09 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، اعضای جدید کانون کارشناسان استان هرمزگان با حضور در محل دادگستری کل استان ، در حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری،رئیس کل دادگستری استان و رئیس واعضائ هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری  مراسم تحلیف رسمی خود را به جا آورده و به ادای سوگند پرداختند.
 
بر اساس این گزارش: در دوره چهارم از کانون کارشناسان استان هرمزگان ،چهل و پنج نفر کارشناس به جمع دویست نفر اعضای سابق این کانون در استان هرمزگان،افزوده شد.
 
در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری ،رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ،ضمن تسلیت و  گرامیداشت ایام دهه پایانی ماه صفر و رحلت پیامبر اکرم (ص)و شهادت امام حسن مجتبی (ع)و امام  رضا(ع)  وهمچنین؛ عرض تبریک وآرزوی موفقیت برای اعضای جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان،جایگاه کانون کارشناسان  رسمی دادگستری، در روند رسیدگی قضایی را حساس و حیاتی برشمرد و خواستار رعایت هر چه بیشتر اخلاق حرفه ایی،پاکدستی و اظهار نظرعلمی  در عملکرد و نظرات کارشناسی کارشناسان رسمی دادگستری استان گردید.
 
رئیس دستگاه قضایی استان هرمزگان، در ادامه به منظور تأیید بیانات خود در خصوص جایگاه ویژه کارشناسان، با اشاره به آیه شریفه (( فَسْئَلُوا أَهْلَ‏ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُون‏ (الانبیاء، 7 - النحل، 43)   از اهل ذكر پرسش نمایید، اگر كه نمی‌دانید !  )) برگزاری دوره های آموزشی وتوجیهی  به منظور ارتقاء سطح علمی و اخلاق حرفه ای کارشناسان  رسمی دادگستری توسط کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان را در تحقق این اهداف کارگشا دانسته و در ادامه افزود : اظهار نظر کارشناسی، علمی و مبتنی بر دلایل مستدل ،در رسیدگی هر چه بهتر به  پرونده های قضایی و جریان صدور آراء موثر و موجب اتقان ، استحکام و سلامت بیشتراحکام صادره از مراجع قضایی خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری ، با بیان این مطلب که حجم زیادی از اطاله دادرسی در دستگاه قضایی استان هرمزگان ناشی از عدم ارائه به موقع و در مهلت قانونی نظرات کارشناسی از سوی کارشناسان به محاکم  می باشد، خواستار همکاری مجدانه کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان در رفع موانع موجود به منظور کاهش اطاله دادرسی در دستگاه قضایی استان گردید و با اشاره به آیه شریفه 2از سوره مائده:  (( وَتَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوىٰ ۖ وَلا تَعاوَنوا عَلَى الإِثمِ وَالعُدوانِ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ شَديدُ العِقابِ
 
و (همواره) در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید! و (هرگز) در راه گناه و تعدّی همکاری ننمایید! و از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید که مجازات خدا شدید است! ))    کانون کارشناسان رسمی دادگستری را همکار و بازوی پرتوان دستگاه قضایی استان در زمینه کشف حقیقت ودرنتیجه احقاق حقوق مردم برشمرد و خاطر نشان کرد:جایگاه و مسئولیت شرعی ،قانونی و اجتماعی کارشناسان، پایبندی هرچه بیشتر به مبانی  اخلاقی ،شرعی و قانونی را توسط این قشر شریف اقتضاء می نماید.
 
 در پایان مهندس علی نقی زاده، رییس سابق هیات مدیره و پیشکسوت کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان،ضمن تسلیت ایام دهه پایانی ماه صفر، با تشکر از تذکرات حضرت حجت الاسلام والمسلمین اکبری، برای تعامل و همکاری بیشتر با دادگستری کل استان هرمزگان ؛به منظور  تأمین نظرات ریاست کل دادگستری استان هرمزگان و رفع نواقص موجود اعلام آمادگی نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار