نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس اجتماع عظیم میلیون ها نفردر اربعین حسینی را نتیجه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت : خیر و برکات موجود هم نتیجه همین واجب الهی است .
کد خبر: ۱۳۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 02 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در مراسم سوگواری اربعین حسینی در کیش گفت : در برخی اندیشه ها آمده است که این مواجهه در جامعه کارآیی ندارد و گاه هنگام عمل به این فریضه واجب با پرخاش افراد مواجه می شویم .

وی با بیان اینکه خیرات و برکات موجود در جامعه و اجتماع عظیم عاشقان حسینی نتیجه همین عمل به واجب الهی است افزود : توجه به علم و دانش ، انجام اعمال صالح و کارهای دینی ، عقلانیت و رساندن صدای مکتب اهل بیت (ع) به گوش جهان از نتایج عمل به این فریضه است .

امام جمعه بندرعباس بیان کرد : نباید گناهان و ضعف های خود را به پای حکم خدا گذاشت ، هر جا ناموفق عمل می کنیم باید اعمال خود را بررسی کنیم و ضعف کار را دریابیم.

آیت الله نعیم آبادی افزود : این دو واجب(امر به معروف و نهی از منکر) هیچگاه بی اثر نبوده و این رفتار و اعمال ماست که عملکرد ها را بی اثر می سازد.

وی با بیان اینکه باید زمان ، مکان و نحوه سخن گفتن را فرا بگیریم اظهار داشت : این دو واجب هم همچون داروست و اگر کم و زیاد باشد تاثیر خود را از دست خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با یاد آوری اینکه در جامعه شناسی و تفکر غرب ،مذهب ،پدیده ای از بین رفتنی است گفت : برای پاسخ دادن به این تفکر باید جوانان را توجیه کرد و یا منابع معتبر علمی در اختیار آنها گذاشت ، همچنین برای برطرف کردن این شبهات می توان از نظرات افراد و عالمان مجرب نیز بهره گرفت .

آیت الله نعیم آبادی حکم خداوند را بی نقص و عیب دانست و گفت : ناشی گری افراد و نا موفق بودن در عمل به این فریضه به حکم خداوند ارتباطی ندارد .

وی در بخش دیگری از سخنانش به مصائب اهل بیت (ع) در کربلا و بازگشت از کربلا و شام اشاره کرد و گفت: این چهل روز پر برکت ترین چهل روز در تاریخ اسلام است ، معاویه آنچه را که در چهل سال تمرین کرده بود زینب (س) با خطبه ای ویران کرد و سرزمین شام را که هنگام ورود کاروان اسرا غرق عیش و شادی بود دربازگشت به کربلا، شام غریبان ساخت .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار