فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اقدامات دقیق اطلاعاتی و فنی نیروی انتظامی در استان از متلاشی شدن باند اشرار مسلح طی دو مرحله و دستگیری 8 نفر در استان پس از دوسال کار اطلاعاتی خبرداد.
کد خبر: ۱۳۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 23 November 2015
به گزارش گروه اجتماعی میزان، سردار عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اقدامات دقیق اطلاعاتی و فنی نیروی انتظامی در استان از متلاشی شدن باند اشرار مسلح طی دو مرحله و دستگیری 8 نفر در استان پس از دوسال کار اطلاعاتی خبرداد و در تشریح عملکرد نیروی انتظامی استان از ابتدای سال جاری تا کنون، اظهار داشت: طی عملیاتی ضربتی در غرب استان هرمزگان باند اشرار مسلح که از سال 92 با ورود به استان ایجاد نا امنی، درگیری مسلحانه   منجر به کشته شدن 3 نفر و شهادت یکی از پرسنل نیروی انتظامی شده بود دستگیر شدند.
 
وی با بیان اینکه این باند با ایجاد نا امنی در منطقه بارها با ورود به استان اقدام به درگیری مسلحانه کرده بود افزود: با انجام یک سناریو پیچیده توسط پرسنل نیروی انتظامی هرمزگان این باند در محور بندر خمیر دستگیر و از این باند دو قبضه سلاح گرم، 76تیرجنگی و یک دست لباس نظامی کشف شد.
 
ملکی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: توقیف 646 دستگاه خودرو، انهدام 146 باند قاچاق مواد مخدر و کشف 29 قبضه سلاح از جمله فعالیت های نیروی انتظامی استان طی 8 ماهه گذشته است.
 
وی، در ادامه به کشف روزانه 2 هزار و 374 فقره کالای قاچاق از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و افزود: نتیجه این کشفیات، شش میلیون و 184هزارو 957 قلم کالا، دستگیری 2 هزار و 349 متهم و توقیف یک هزار و 692 دستگاه خودرو بوده است.
 
فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین از کاهش سرقت به عنف از 142 فقره به 86 فقره و سرقت منزل نیز از 406 فقره در سال گذشته به 356 خبر داد و بیان داشت: در مجموع طی این 8 ماه گذشته، سرقت ها 17 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
 
ملکی در ادامه از کشف یک میلیون و 804 هزار لیتر سوخت قاچاق (گازوییل) در استان در هشت ماه گذشته خبر داد و افزود: این در حالی است که در سال 94 نزدیک به 7 میلیون لیتر قاچاق گازوئیل در هرمزگان صورت گرفت.
 
فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف نزدیک به 49 تن انواع مواد مخدر و دستگیری پنج هزار و 554 نفر درارتباط با جرائم مواد مخدر در هشت ماه گذشته خبر داد.
 
وی با اشاره به  افزایش آمار سرقت موتورسیکلت و سرقت داخل خودرو تصریح کرد: در 8 ماه گذشته، 791 مورد سرقت موتورسیکلت و 892 سرقت داخل خودرو در استان رخ داده است.
 
فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان با تشریح وضعیت ترافیکی از کاهش 13 درصدی تصادف های جاده ای منجر به فوت در استان خبر داد و بیان کرد: تصادف های منجر به جرح نیز از سه هزار و 936 فقره به سه هزار و 541 مورد کاهش یافت.
 
ملکی با اشاره با اینکه پلیس به تنهایی قادر به برقراری امنیت نیست ابراز داشت: همکاری بیشتری رسانه ها با نیروی انتظامی سبب می شود تا این نهاد انتظامی به موفقیت های بیشتری در این راستا دست یابد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود از کاهش 15درصدی نیروهای ستادی و استفاده حداکثری از نیروها در حوزه های میدانی و عملیاتی به عنوان رویکرد جدید نیروی انتظامی در استان یاد کرد.
 
فرمانده انتظامی هرمزگان در پایان از کاهش آمار بالای جرائم خشن و سرقت خودرو در استان خبر داد و برخورد با قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر و کاهش آمار کشته های تصادف های جاده ای را از دیگر اولویت های کاری نیروی انتظامی در استان ذکر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار