رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان از برگزاری مصاحبه تخصصی 123 مدرس آموزش خانواده، 33 نفر از عوامل اجرایی مراکز مشاوره و راه‌اندازی 10 مرکز مشاوره جدید در هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 23 November 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، بتول جهانداری اظهار داشت: مصاحبه تخصصی 123 مدرس آموزش خانواده با حضور بهزاد دهنوی رئیس اداره مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده، دکتر محسن ایمانی استاد دانشگاه تربیت مدرس و همکاری جمعی از اساتید برجسته دانشگاه‌های استان برگزار شد و 123 نفر متقاضی مدرس آموزش خانواده و 33 نفر عوامل اجرایی مراکز مشاوره در آن شرکت کردند.
 
وی ادامه داد: در مرحله قبل حدود 300 داوطلب در آزمون شرکت کردند که از این تعداد 123 نفر در آزمون کتبی پذیرفته شده و به مرحله مصاحبه تخصصی راه یافتند.
 
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان خاطرنشان کرد: پذیرفته‌شدگان پس از گذراندن دوره‌های دانش‌افزایی به عنوان مدرس آموزش خانواده در استان آغاز به کار خواهند کرد.
 
وی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های مرتبط با خانواده از جمله راهبردهای اصلی وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید است، خاطرنشان کرد: امسال براساس نگرش‌های نوین وزارت آموزش و پرورش به مفهوم مشارکت جمعی در روند برنامه‌های آموزشی تربیتی، برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه انجمن اولیای و مربیان، با محوریت خانه و مدرسه، تدوین و راهبری می‌شود که قطعا نتایج آن نیز در رشد شاخص‌های نظام تعلیم و تربیت مشهود خواهد بود.
 
این مسئول در ادامه از راه‌اندازی 10 مرکز مشاوره در استان هرمزگان خبر داد و گفت: این مراکز با حضور رئیس اداره مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده وزارت آموزش آموزش و پرورش در مناطق حاجی‌آباد، جاسک، رودان، قشم، سیریک، جناح، پارسیان، خمیر، سندرک و ناحیه یک آموزش و پرورش مورد بهره‌برداری قرار گرفت که نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های مرتبط با خانه و مدرسه دارد.
 
جهانداری همچنین با بیان اینکه پیش از این تنها مرکز مشاوره فعال استان مستقر در ناحیه دو آموزش و پرورش بود، یادآور شد: با پیوستن این تعداد مراکز جدید به جمع مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده شمار مراکز مشاوره و راهنمایی خانواده به 11 مرکز ارتقا یافت.
 
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان هرمزگان در همین راستا اظهار کرد: امیدواریم با افتتاح این مراکز شاهد ارتقای خدمات مشاوره‌ای در استان باشیم تا گامی مثبت در راستای پیگیری مسائل تربیتی و گره‌گشایی مشکلات استان برداشته باشیم.
 
جهاندری در پایان از همکاری اداره کل آموزش و پرورش با انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان هرمزگان قدردانی کرد و بیان داشت: بدون شک این سطح همکاری نقش بسیار مهی در ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش هرمزگان در حوزه مهم انجمن اولیا و مربیان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار