دوسکوی پارس جنوبی در مجتمع کشتی سازی و فراساحل بندرعباس ساخته می شود.
کد خبر: ۱۲۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶ 05 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران در نشست خبری گفت: سکوهای شماره 17 و 18 با هزینه هر سکو 250 میلیون دلار ساخته می شوند که 30 درصد ارزان تر از نمونه خارجی است.

حمید رضاییان افزود: هر سکو توان استخراج روزانه 500 هزار فوت مکعب گاز دارد.

وی گفت: یکی از سکوها تا پایان امسال تحویل می شودو با نصب هر سکو روزانه 8 میلیون دلار عاید کشور می شود.

مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و و صنایع فراساحل ایران گفت:کشتی ایران کاشان تا دو هفته آینده به آب انداخته می‌شود.

حمید رضاییان اصل افزود: این کشتی 187 متر طول ، 30 متر عرض و16 متر ارتفاع دارد و ظرفیت حمل دو هزار و 200 کانتینر را داردوسومین کشتی اقیانوس پیما پس از کشتی های ایران اراک و ایران شهرکرد است که در این مجتمع ساخته شد.

وی گفت: کشتی ایران کاشان پس از رنگ آمیزی نهایی که 15 روز طول می کشد، برای ازمایش دریانوردی به آب انداخته می‌شود.

کشتی ایران کاشان به مدت سه سال و با هزینه 45 میلیون دلار ساخته شده است.

مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و و صنایع فراساحل ایران افزود: ساخت سه فروند شناور پشتیبان سکوهای نفتی با ظرفیت 500 تن ،یک فروند شناور رو رو (لندینگرافت )، 5 فروند شناور وی آی پی مسافری، یک فروند شناور ساپلای ماهیگیری پشتیبان شناورهای ماهیگیری در زمان صید و شش فروند شناور مسافری و سه فروند شناور کانتینر بر هر کدام با ظرفیت 5 هزار تن از برنامه های در حال اجرا است که تا 18 ماه آینده به بهره برداری می رسد.

حمید رضائیان اصل گفت: قرار دادها و تفاهم نامه هایی با کشورهای آلمان و چین و ترکمنستان، ایتالیا و کره جنوبی برای توسعه مهندسی تکنولوژی و ساخت شناورهای سایز بزرگ و تامین قطعات در بخشهای نوسازی و تعمیر بسته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار