وی همچنین مبارزه با خرافه وظیفه همه مسئولان دانست و گفت: در زمینه نظم‌بخشی و هدایت آئین پنجم محرم مسئولان فرهنگی ورود کردند ولی چرا با متخلفان برخوردی صورت نگرفت.
کد خبر: ۱۲۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 30 October 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین میرزا حسین معتمدی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار، اظهار داشت: روز 13 آبان یادآور سه خاطره تلخ و شیرین تبعید امام خمینی (ره)، شهادت دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی است.
 
امام جمعه میناب در ادامه با بیان این مطلب که احیا فقه اسلام شاهکار امام عظیم‌الشان است، افزود: امروز باید تفکر و اصول بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در راه مبارزه با استکبار مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
 
وی گفت: تداوم مبارزه با استکبار که همواره امام خمینی (ره) به آن تاکید داشتند برگرفته از تعالیم قرآن کریم است.
 
خطیب جمعه میناب در ادامه با بیان این که آمریکا از سر ناچاری و ذلت در برابر قدرت جمهوری اسلامی برجام را پذیرفته است، افزود: استکبار در برجام، پس از برجام و پساتحریم به دنبال نفوذ است.
 
معتمدی‌فر اظهار داشت: دنیا بداند تا آمریکا خوی استکباری دارد ملت ایران همواره تا له شدن آمریکا آن را زیر پا می‌گذارد.
 
وی در ادامه افزود: ملت ما هیچ‌گاه از تسخیر لانه جاسوسی پشیمان نخواهد شد و اگر هم این رخداد در برهه کنونی اتفاق افتد نه تنها دانشجویان بلکه تمام ملت از دیوار سفارت آمریکا بالا می‌روند.
 
امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود نیروی انسانی سالم و کاردان، اقتصاد مطلوب و معادن و جنگل‌ها، شهادت و ولایت فقیه، مشارکت و حضور مردم و تاثیر یک کشور در سطح بین‌المللی را از سرمایه‌های کشور ذکر کرد و گفت: جمهوری اسلامی از نظر سرمایه سیاسی ثروتمندترین کشور دنیاست.
 
وی با بیان این که امروز دنیا مشتاق شنیدن حرف جمهوری اسلامی است، افزود: اگر از ایران برای حل بحران سوریه درخواست کمک و مشارکت می‌شود این بیانگر پذیرش دکترین جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی است.
 
معتمدی‌فر نیروی انسانی را مهمترین سرمایه نظام دانست و با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش جمعیت و تکثیر نسل، گفت: چرا دستور رهبری نظام جدی گرفته نمی‌شود و چرا مسئولان شرایط را برای تحقق این دستور فراهم نمی‌کنند.
 
امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود همچنین گریزی به مشکلات شهری در میناب زد و ضمن انتقاد از افزیش سرقت در این شهرستان، گفت: نمی‌دانیم مسئولان شهر کجا هستند که به امان خدا رها شده است.
 
*مسئولان فقط سرگرم عکس گرفتن هستند
 
وی با اشاره نامه جمعی از روستائیان مبنی بر سرقت احشام آنها، اظهار داشت: برخی مسئولان فقط سرگرم عکس گرفتن از نشست‌های خود هستند در حالی که شکایات مردمی به دفتر امام جمعه روانه می‌شود.
 
خطیب جمعه میناب در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر این که مسئولان باید امور مردم را با تدبیر پیگیری کنند و مایه امید برای مردم باشند، اظهار داشت: این چه خدمت به مردم است که وقتی کسی برای شکایت مراجعه می‌کند از او می‌خواهند که ابتدا فرم‌هایی را برای آن مجموعه کپی و تکثیر کند.
 
وی همچنین مبارزه با خرافه وظیفه همه مسئولان دانست و گفت: در زمینه نظم‌بخشی و هدایت آئین پنجم محرم مسئولان فرهنگی ورود کردند ولی چرا با متخلفان برخوردی صورت نگرفت.
 
امام جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر این که "عربستان همه توان سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را برای مقابله با جمهوری اسلامی به کار می‌گیرد" سخنان "الجبیر" را نسنجیده دانست و افزود: اگر ولی فقیه و فرماندهی معظم کل قوا امر کند ایران اسلامی تمام توان خود را صرف نمی‌کند و تنها بسیجیان هرمزگان قادر هستند خاک ریاض را به توبره بکشند و مدینه و مکه را از چنگال ناپاکان خارج کنند.
 
وی همچنین گفت: امضا حکم اعدام عالم مبارز آیت‌الله نمر مساوی با فروپاشی خاندان کثیف آل‌سعود است.
 
به گزارش فارس، در آئین عبادی سیاسی میناب با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از زحمات پنج ساله جابر زارع تجلیل و محمد قاسمی به عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه میناب معرفی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار