تابناک هرمزگان-به کارگران و قصابان در خصوص بیماری‌های مشترک cchf (تب کریمه کنگو) دربندرعباس آموزش داده شد.
کد خبر: ۱۱۷۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷ 06 April 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//دکتر ماشالله مریدی رئیس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت : همزمان با بازدید بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس از کشتارگاهها با هدف ارتقاء سطح آگاهی و آشنایی سلاخان، قصابان و پرسنل مرتبط در کشتارگاه دام با بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان و نحوه پیشگیری و جلوگیری آن کلاس های آموزشی با محوریت بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در محل کشتارگاه دام شهرستان بندرعباس توسط کارشناسان بهداشت محیط ، برگزار شد.

 

مریدی اظهار کرد: مردم دام مورد نیاز خود را از محلهای مطمئن خریداری کنند و علاوه بر خودداری از ذبح دام در معابر عمومی باید نکات بهداشتی در هنگام ذبح دام از جمله استفاده از دستکش و ماسک را مورد توجه قرار دهند.

 

رئیس مرکز بهداشت گفت: تاکنون موردی از ابتلای به تب کریمه کنگو در بندرعباس نداشته ایم و مردم نیاز است گوشت دام ذبح شده را بلافاصله مصرف نکرده و ۲۴ ساعت آن را در فضای یخچال نگه دارند.

 

مریدی به مردم عزیز بندرعباس توصیه کرد نسبت به خرید گوشت و فرآورده های خام دامی از مکان های غیرمجاز و افراد سودجو در معابر عمومی خودداری کنند زیرا که بیماری های میکروبی و انگلی مشترک میان دام و انسان از طریق دام و فرآورده های دامی آلوده به انسان منتقل می شود.

 

بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک (زئونوز) بین انسان و دام بوده که به‌وسیله کنه یا تماس با خون، ترشحات انسان آلوده یا ترشحات لاشه دام آلوده منتقل می‌شود.

 

سردرد، تب بالا، درد کمر، درد مفاصل، درد شکم و استفراغ، قرمزی چشمان، سرخ شدن صورت، سرخ شدن حلق و نقاط قرمز روی سقف دهان از علایم اولیه بیماری تب کریمه کنگو در انسان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار