افتخاری دیگر برای دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از انجام عمل تعبیه پیس میکر دائم در مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰ 03 April 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//دکتر غلامعلی جاودان گفت: با فعال سازی قسمت الکتروفیزیولوژی بخش قلب و تکمیل تجهیزات به مبلغ ۴۴ میلیارد ریال و با حضور فلوشیپ الکتروفیزیولوژی نصب ضربان ساز قلب برای بیماران نیازمند به دستگاه ضربان ساز یا به عبارتی پیس میکر محقق گردید.

دکتر جاودان ضمن بیان اینکه عمل پیس میکر یا تعبیه ضربان ساز برای بیماران با مشکلات آریتمی قلبی طبق صلاحدید پزشک انجام می شود خاطر نشان کرد : با فعالسازی قسمت الکتروفیزیولوژی در بخش قلب مجتمع پیامبر اعظم( ص) و انجام این عمل دیگر نیازی به اعزام بیماران به خارج از استان  و تحمل رنج سفر و هزینه های سفر نیست.

دکتر علی دریانورد فلوشیپ الکتروفیزیولوژی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس با اشاره به اینکه پیس میکر های دائمی قلب با ایجاد تکانه های الکتریکی سبب ایجاد تحریکاتی در عضلات قلب شده و مشکلات آریتمی ناشی از نامنظم بودن تحریکات الکتریکی قلبی را درمان می کند گفت: اولین عمل انجام پیس میکر دو حفره‌ای برای بیمار آقای ۷۰ ساله‌ای انجام شد که پیش از این چند بار بدلیل مشکلات عروقی تحت عمل آنژیوگرافی قلب قرار گرفته بود و با توجه به شرایط عمومی و آریتمی قلبی، کاندید عمل جایگزینی پیس میکر دائم بود،  که این عمل با موفقیت به انجام رسید.

دکتر دریانورد با اذعان اینکه این عمل تحت بیهوشی انجام و حدود ۳ ساعت طول کشید گفت: در حال حاضر بیمار با حال عمومی خوب در بخش سی سی یو بستری است و روند درمان را طی می‌کند.

فلوشیپ الکتروفیزیولوژی قلب مجتمع پیامبر اعظم(ص) یادآور شد انجام عمل پیس میکر مختص گروه سنی خاصی نیست و طبق نیاز بیماران انجام خواهد شد و  بیماران پس از گذراندن دوره نقاهت به زندگی معمول خود باز می گردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار