تابناک هرمزگان-مجری احداث کریدور نوار ساحلی جنوب کشور با بیان اینکه پروژه‌های بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در استان هرمزگان ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: تخصیص اعتبارات در سال جاری با اولویت پروژه‌های نزدیک به تکمیل و قابلیت بهره برداری است.
کد خبر: ۱۱۷۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱ 08 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//حجت الله جعفر پیشه در سفر خود به استان هرمزگان برای بازدید از پروژه‌های در اختیار راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات مناسب انجام شده، اظهار کرد: طول کریدور بزرگراهی جنوب کشور ۱۸۵۰ کیلومتر است و از پسابندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان آغاز و پس از عبور استان هرمزگان و بوشهر به شلمچه در استان خوزستان منتهی می‌شود و موجب شکوفایی اقتصاد منطقه، ترانزیت کالا، ساماندهی و تکمیل شبکه حمل و نقل در کشور می‌شود. 

وی ادامه داد: طول کریدور نوار ساحلی جنوب کشور در هرمزگان ۸۳۸ کیلومتر است و ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تخصیص اعتبارات در سال جاری با اولویت پروژه‌های نزدیک به تکمیل و  با قابلیت بهره برداری است. 

در ادامه افراسیاب کمالی معاون ساخت و مهندسی راه و شهرسازی هرمزگان به قطعات اختصاص داده شده راه و شهرسازی استان اشاره کرد و گفت: سهم راه و شهرسازی هرمزگان از پروژه بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور ۱۰۷ کیلومتر، در قالب ۷ پروژه در استان هرمزگان است و شامل بهسازی قطعه ۲ پارسیان- بندرلنگه به طول ۱۸ کیلومتر، احداث قطعه ۴ پارسیان- بندرلنگه به طول ۲۹ کیلومتر، احداث قطعه ۶ پارسیان- بندرلنگه به طول ۲۷ کیلومتر، احداث کنارگذر بندرلنگه به طول ۱۵ کیلومتر، احداث تقاطع غیرهمسطح محور شهید رجایی به طول ۷/۲ کیلومتر و احداث تقاطع غیرهمسطح محور شهید نامجو به طول ۱۱ کیلومتر است. 

معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان هرمزگان در پایان اظهار کرد: انتظار می‌رود با تخصیص اعتبار لازم در سال جاری عملیات اجرایی پروژه‌های تفویضی تسریع یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار