مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم گفت: برای نخستین بار اختصاص اعتبار مشخص برای جزیره هنگام و غرب جزیره قشم از طرف این مدیریت به سازمان منطقه آزاد قشم پیشنهاد شده است تا در برنامه بودجه سال آتی گنجانده شود.
کد خبر: ۱۱۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰ 24 October 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، کمال بیرامیان افزود: بی شک برش بودجه ای ویژه غرب جزیره قشم و هنگام به توسعه متوازن این مناطق کمک می کند.

وی بر ضرورت تحقق این سیاست به منظور پیشگیری از توسعه نامتوازن تاکید و اضافه کرد: با توجه به ماده 6 قانون چگونگی تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی، برش بودجه ای با ایجاد تعادل در اجرای طرح های عمرانی و ایجاد زیرساخت ها، توسعه همه جانبه جزیره را در پی دارد.

بیرامیان اظهار کرد: این پیشنهاد با توجه به اولویت های اعلام شده از طرف رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در خصوص توسعه متوازن جزیره تدوین و ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه 300 کیلومتر مربع از جزیره قشم تحت عنوان منطقه آزاد تجاری و اقتصادی و یکهزار و 200 کیلومتر مربع به همراه جزیره هنگام به نام منطقه ویژه اقتصادی اداره می شود، گفت: از نظر قانونی سازمان منطقه آزاد قشم متولی اداره هر دو منطقه است.

وی اظهار کرد: در صورت محقق شدن برنامه جدید، توانایی برنامه ریزی برای اولویت بندی و رفع نیازهای مناطق یاد شده افزایش می یابد و توسعه در شرق و غرب جزیره به صورت متوازن پیش می رود.

بیرامیان اضافه کرد: توسعه اقتصادی لازمه ایجاد تحول در هر منطقه ای است و در صورتی که در منطقه ویژه اقتصادی قشم با ایجاد برش بودجه ای شرایط برای توسعه اقتصادی فراهم شود، تحول همه جانبه فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و درمانی نیز به وجود می آید.

جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت شامل 135 کیلومتر طول و عرض متوسط 14 کیلومتر در جنوب کشور و در کنار آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است.

این جزیره با داشتن ظرفیت های مهم در حوزه نفت و گاز و همچنین سایت های مهم گردشگری از جمله نخستین ژئوپارک بین المللی خاورمیانه از امتیاز ویژه در حوزه گردشگری برخوردار است و همه ساله چندین میلیون مسافر داخلی و خارجی از طریق راه های زمینی، هوایی و دریایی با هدف استفاده از ظرفیت های گردشگری این منطقه به جزیره قشم سفر می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار