به گزارش تابناک هرمزگان، محمدرضا پور رجبی اظهار کرد: در چند سال اخیر با توجه به شرایط و محدودیت های ناشی از تحریم ها و همچنین در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، با بهره گیری از دانش بومی و محصولات داخلی در بسیاری از زمینه های دانش طراحی، ساخت و تعمیرات تجهیزات بندری دستاوردهایی قابل توجهی حاصل شده است.
وی افزود: چنین رویکردی منجر به ساخت و ارتقاء مکانیزم های عملکردی تجهیزات استراتژیک بندری همچون جرثقیل های تخلیه و بارگیری کانتینر شده که علاوه بر این، کاهش خروج ارز از کشور در شرایط بحرانی را در پی داشته است.
وی تصریح کرد: از جمله این پروژه ها، می توان پروژه تعمیرات اساسی گنتری کرین (جرثقیل دروازه ای) شماره 8 بندر شهید رجایی با ظرفیت جابجایی 45 تن را برشمرد که در ترمینال کانتینری شماره یک این بندر مستقر می باشد و به علت خوردگی و شکستگی ریل دچار مشکل شده بود.
پوررجبی اعتبار اجرای پروژه تعمیرات این جرثقیل غول پیکر که از نوع پست پاناماکس و ساخت شرکت ZPMC می باشد، را رقمی بالغ بر یک میلیارد ریال اعلام کرد که از محل منابع داخلی شرکت بهره بردار ترمینال یک کانتینری این بندر تأمین شده است.