تابناک هرمزگان-جشنواره خانوادگی بازی، سرگرمی و هیجان «بازیما» با رویکرد ترویج شادی و نشاط اجتماعی همزمان با دهه امامت و ولایت (عید قربان تا عید غدیر) عصر چهارشنبه در محل سالن مرکز نوآوری و نمایشگاه های بین المللی جزیره قشم گشایش یافت.
کد خبر: ۱۱۷۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴ 19 June 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//جشنواره «بازیما» از پنج بخش اصلی بازی‌های بومی محلی، فکری و رومیزی، جنبشی و حرکتی، مسابقه مافیا و غرفه‌های فروش بازی های ویژه کودکان و نوجوانان تشکیل می شود که به مدت سه روز برپا است.

کودکان و نوجوانان شرکت کنندگان در این جشنواره خانوادگی می توانند با انجام بازی های بومی، فکری و حرکتی قانونمندی، لذت، شادمانی، تخلیه هیجان، تقویت تعادل، رشد ذهنی و افزایش قدرت فراگیری را به‌ صورت گروهی تجربه کنند.

 

بیشتر بخوانید

 

بازی های یادشده جایگزین مناسبی برای تفریح های رایانه ای ناسالم است و موجب بروز خلاقیت، تخلیه هیجان، اجتماعی شدن، اعتماد به نفس، پیشرفت و رشد ذهنی کودکان و نوجوان این جزیره و تقویت هوش و افزایش یادگیری آنان می شود.

همچنین تقویت اعتماد به نفس، بروز خلاقیت و فراگیری ابعاد زندگی اجتماعی در کنار کاهش اثرات مخرب بازی های رایانه ای ناسالم در میان قشر کودکان و نوجوانان از جمله فواید شرکت کودکان و نوجوانان جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب در جشنواره خانوادگی «بازیما» است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در حاشیه آیین گشایش این جشنواره خانوادگی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: دوران کنونی به گونه ای است که بیشتر والدین به دنبال کسب درآمد و تامین رفاه خانواده و فرزندان هستند و کم تر به سایر نیازهای روحی و روانی کودکان و نوجوانان برای رشد توجه می کنند و در عمل فاصله بین والدین و فرزندان به دلیل مشغله و کار زیاد شده و پدر و مادرها کمتر برای فرزندانشان وقت می گذارند.

محمد غفاری با اشاره به تاثیر زیاد بازی‌های بومی محلی، بازی های فکری و رومیزی و بازی های جنبشی و حرکتی در رشد ذهنی و افزایش ضریب هوشی کودکان و نوجوانان گفت: این بازی ها نوعی آفرینندگی، فرایند ذهنی، شیوه تفکر و رویکردی در حل مساله برای درک و فهم این گروه های سنی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم اعلام کرد: جشنواره «بازیما» از ۳۰ خرداد تا یکم تیرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۳ پذیرای خانواده ها و کودکان و نوجوانان علاقمند به انجام بازی‌های بومی محلی، فکری و رومیزی، جنبشی و حرکتی است.

 بازی‌های شناختی یکی از ابزارهای موثر برای حفظ و ارتقای سرمایه شناختی به شمار می‌رود و بازی یکی از فرصت‌هایی است که می‌تواند موجب پرورش کارکردهای اجرایی و ارتقا سرمایه شناختی شود.

بازی به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر رشد و تحول کودک و به عنوان ابزاری ارزان و در دسترس برای همه اقشار از مهمترین عواملی است که فرصت ایجاد و گسترش مهارت‌های جدیدحرکتی، شناختی، زبان‌شناختی، نمادین، سازگاری عاطفی و اجتماعی را فراهم می‌کند.

امروزه بازی‌های شناختی از جایگاه ویژه‌ای در حوزه ارزیابی و توانبخشی شناختی در کودکان و بزرگسالان برخوردار هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب ها: منطقه آزاد قشم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار