معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران از آغاز فصل صید ماهیان در آبهای دور خبر داد و گفت: 800 فروند شناور جهت صید تن ماهیان به آبهای دور اعزام شده است.
کد خبر: ۹۲۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۵ 12 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، علی اصغر مجاهدی، در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) اظهار داشت: بخش عمده این شناورها به صیادان استان سیستان و بلوچستان اختصاص دارد و تعداد اندکی نیز صیادان استان هرمزگان هستند که به صید تن ماهیان در آبهای دور می پردازند.

وی از افزایش صید تن ماهیان در سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم روند افزایش صید تن ماهیان با افزایش ذخایر این گونه و نیز افزایش تعداد شناورهای صیادی به صورت سالانه ادامه داشته باشد.
 
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران دربار ه امنیت شناورهای صیادی در آبهای دور اظهار داشت: شناورهای صیادی می توانند برای تامین امنیتشان از یک نیروی نظامی به همراه خود بهره گیرند.

وی تاکید کرد: برای این کار لازم است مبلغی را به نیروی دریایی در مقابل دریافت این خدمات
پرداخت کنند.

مجاهدی خاطرنشان کرد: همه شناورها به همراه خود نیروی مسلح نظامی ندارند و فقط برخی شناورها به این کار اقدام کرده اند.
 
به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، با توجه به وجود خطر در برخی مناطق برای صیادان، سازمان شیلات ایران مسئولیتی در قبال تامین امنیت صیادان ندارد و فقط مناطق پرخطر را به آنها اعلام کرده است تا از صیادی در آن مناطق خودداری کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران تصریح کرد: در مجموع محدوده آبهای سومالی و به ویژه بخش شمالی آن به دلیل حضور دزدان دریایی به عنوان مناطق پرخطر اعلام شده اند و ورود به آن مناطق می تواند برای صیادان بسیار دردسرساز شود.

وی گفت: صیادان باید توصیه های سازمان شیلات را مبنی بر دوری از این مناطق پرخطر جدی بگیرند تا بتوانند بدون وجود هیچ گونه مشکلی به صیادی در اقیانوس هند بپردازند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار