مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: در حال حاضر سهم اهدای خون بانوان در استان بسیار کم است و به نظر می رسد داشتن تصورات اشتباه در بین بانوان دلیل عدم مراجعه بانوان برای اهدای خون است.
کد خبر: ۸۰۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 05 August 2015
به گزارش تابناک، ایمان زارعی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: یکی از اهداف این سازمان در سال جاری افزایش اهدای خون بانوان و اهداکنندگان مستمر است که متاسفانه سهم اهدای خون بانوان در این استان بسیار کم است که تصورات غلط مثل کم خونی و یا ترس از اهدای خون در بین بانوان دلیل استقبال کم و عدم مراجعه بانوان برای اهدای خون است.
 
   وی خاطرنشان کرد: در هر بار مراجعه به پایگاه های انتقال خون معاینه، مشاوره و تست کم خونی جهت مراجعین و داوطلبین اهدای خون انجام می شود که در صورت داشتن شرایط اهدای خون از داوطلبین آقا و خانم خونگیری می شود، از بانوان استان درخواست می کنیم همانطور که در تمامی عرصه های اجتماعی مشارکت مؤثر دارند در امر اهدای خون نیز مشارکتی فعال و دائمی داشته باشند.   
 
   وی در خصوص میزان اهدای خون در هر سال گفت: با توجه به اینکه تعداد اهدای خون به میزان مراجعه اهداکنندگان خون بستگی دارد، میزان اهدای خون در هر سال متفاوت است و چنانچه مشارکت مردم به طور مستمر در هر دو قشر آقایان و بانوان ادامه و افزایش داشته باشد نیاز استان به خون در خود استان تأمین می شود و در غیر این صورت باید از استان های دیگر درخواست کرد.
 
   زارعی افزود: اداره کل انتقال خون استان در مجموع 20 مرکز درمانی دولتی، نظامی و خصوصی را جهت تأمین خون و فرآورده های خونی تحت پوشش دارد که به طور متوسط ماهیانه بین چهار هزار و 500 تا پنج هزار  واحد خون مصرف می شود.
 
   وی با بیان اینکه سالیانه حداقل به 60 هزار واحد خون نیاز است، افزود: با توجه به افزایش مراکز درمانی در بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی این نیاز رو به افزایش است و از این میان سهم زیادی در اختیار مرکز بیماری‌های خاص برای مصرف بیش از یک هزار و 600 بیمار تالاسمی قرار می گیرد.
 
   وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با مشارکت خوب مردم و افزایش آمار در سال های 1392 و 1393 تاکنون نیاز به خون را از اهداکنندگان استان تأمین کرده ایم و امیدواریم این روند ادامه و حفظ شود، اظهار کرد: متأسفانه همه ساله در تابستان با شروع فصل گرما، تعطیلات مدارس و شروع مسافرت ها با کاهش شدید ذخایر خونی رو به رو می شویم که توصیه می کنیم با توجه به گرمی هوا و مسافرت های تابستانی پیش رو، شهروندان قبل از رفتن به مسافرت ها و در اوقات فراغت برای اهدای خون برنامه ریزی داشته باشند.
 
   زارعی افزود: اهداکنندگان می توانند به مراکز انتقال خون در سراسر استان از جمله بندرعباس، میناب، بندرلنگه و قشم مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار