رئیس حفاظت محیط زیست بستک از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز به همراه یک لاشه میش وحشی در دو روستای بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 03 August 2015
 به گزارش تابناک، مصطفی سالار حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بستک اظهار داشت: در پی گشت‌زنی‌های مستمر محیط‌بانان در مناطق حفاظت شده و اعلام خبر مشاهده دو نفر شکارچی، با فوریت تیم‌های مراقبت و عملیات تشکیل و به منطقه اعزام شد، ولی به دلیل کمبود نیروی اجرایی، شکارچیان از مسیر دیگر به محل سکونت خود رسیده بودند که به ناچار صبح روز بعد طی تماسی تلفنی با دادیار محترم شهرستان و اذن نیابت، متخلفان را به همراه آلات جرم در منازل خود دستگیر کردیم.
 
وی با ابراز تأسف از شکار گونه منحصربه‌فرد منطقه به نام میش وحشی ادامه داد: متأسفانه حین بازرسی از محل سکونت یکی از شکارچیان لاشه یک رأس میش وحشی به عنوان یکی از گونه‌های نادر منطقه کشف و ضبط شد و با درایت ماموران در فاصله‌ای کوتاه در روستای دیگری و در جریان بازرسی از منزل شکارچی عامل شکار میش وحشی، دستگیر و سلاح وی توقیف شد.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بستک در ادامه گفت: هر دو شکارچی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و بازداشت شدند.
 
سالار حسینی حفاظت از محیط زیست و گونه‌های جانوری را یکی از دغدغه‌های مهم مردم منطقه دانست و افزود: مردم از ابتدای خشک‌سالی‌ها تاکنون نشان داده‌اند که پا به پای مأموران حفاظت محیط زیست در نگهداری از گونه‌های جانوری تلاش زیادی می‌کنند و در رسانه‌ها برخی از فعالیت‌های آنان را مشاهده می‌کنیم اما وجود چند نفر سودجو یا ماجراجو باعث می‌شود گونه‌هایی که وجود آنان به طبیعت شهرستان طراوت می‌دهد در خطر نابودی قرار بگیرند.
 
رئیس محیط زیست بستک در پایان ضمن قدردانی از زحمات مردم منطقه ابراز امیدواری کرد: ما با کمک مردم توانسته‌ایم مراحل دشواری از مراقبت‌ها و گشت‌زنی‌ها را پشت سر بگذاریم و از این به بعد نیز با اتکا به خِرد جمعی و کمک مردمی در حفاظت از محیط زیست شهرستان تلاش خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار