آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده حاکی از این است که طی ۴ ماهه نخست سال ۹۶، ۳۰۷۱ هزار تن کالاهای مصرفی و مواد نفتی از کشور ترانزیت شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱۵ درصد افزایش داشته است .
کد خبر: ۴۷۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶ 02 August 2017
به گزارش تابناک : مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت : تلاش شبانه‌روزی فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین ۳۲ مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا قرار گیرد .
داریوش باقر جوان گفت : تلاش شبانه‌روزی فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین ۳۲ مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا قرار گیرد . در ۴ ماهه نخست سال ۱۳۹۶ بندر شهید رجایی با کسب ۴/۳۶ درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی ، مهم‌ترین و فعال‌ترین مرز ترانزیتی در کشور بود . در این مدت یک‌میلیون و یک‌صد و هفده هزار و هشتصد و نود و هفت هزار تن (۱،۱۱۷،۸۹۷) تن کالا از طریق بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است .
باقر جوان بیشترین کالاهای ترانزیتی از مرز بندرعباس را مواد سوختی ، انواع ترکیبات شیمیایی، کالاهای ساختمانی، لوازم‌خانگی و انواع پنبه برشمرد .
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همچنین مرزهای پرویزخان ، بازرگان و شهید باهنر  را دیگر مرزهایی نام برد که در جایگاه‌های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند و ۷۴ درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق مرزهای نام برده شده صورت می‌گیرد و تنها ۲۶ درصد متعلق به سایر مرزهای کشور است .
داریوش باقر جوان به میزان ترانزیت کالا در کشور اشاره کرد و گفت : آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده حاکی از این است که طی ۴ ماهه نخست سال ۹۶، ۳۰۷۱ هزار تن کالاهای مصرفی و مواد نفتی از کشور ترانزیت شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳/۱۵ درصد افزایش داشته است .
وی کریدور جنوب به شمال را یکی از مهم‌ترین کریدورهای بین‌المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می‌کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیازهای مواد اولیه کشورهای آسیای شمالی و اروپا را فراهم می‌کند .
ترکمنستان - قزاقستان - گرجستان - آذربایجان - ارمنستان - روسیه – ازبکستان و ترکیه مقاصد کالاهای ترانزیتی از کشورمان است.


منبع: iranway

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار