رئیس سازمان ثبت احوال، تعداد طلاق ثبت شده در سال جاری در کشور را 102 هزار و 81 مورد اعلام کرد.
کد خبر: ۳۲۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 01 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حمید درخشان‌نیا ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع معارفه مدیران کل ثبت احوال استان هرمزگان اظهار داشت: با تلاش گسترده مسؤولان کشور، مشکلات صدور کارت هوشمند ملی در حال برطرف شدن است.
 
به گفته وی، تعداد تکمیلی ثبت نام انجام شده جهت دریافت کارت هوشمند ملی در کشور از ابتدای طرح، 17 میلیون و 725 هزار و 655 مورد است که 9 میلیون و 337 هزار و 611 مورد آن مربوط به سال 95 است.
 
درخشان‌نیا تعداد کارت‌های هوشمند صادره تا پایان مهرماه جاری را 11 میلیون و 163 هزار و 633 قطعه اعلام کرد که سهم استان هرمزگان 221 هزار و 522 کارت هوشمند است.
 
معاون وزیر کشور به نامگذاری دهه 2015 - 2024 به عنوان دهه ثبت احوال و آمار حیاتی در آسیا و اقیانوسیه اشاره کرد و بیان داشت: نظام ثبت احوال در کشور ما نسبت به کشورهای آسیا و اقیانوسیه وضعیت بسیار مطلوبی دارد ولی برخی برنامه‌های در دست اقدام، در صورت حمایت همه‌جانبه مردم و مسؤولان سطح کیفی داده‌های جمعیتی ثبتی کشور به مطلوب‌ترین حد ممکن خواهد رسید که یکی از مهمترین این برنامه‌ها، ثبت تغییر نشانی است که به صورت رایگان در درگاه ملی ثبت احوال قابل انجام است.
 
رئیس سازمان ثبت احوال در ادامه در تشریح برخی آمارهای جمعیتی استان و کشور، عنوان کرد: بر حسب داده‌های جمعیتی موجود در سازمان ثبت احوال کشور، تعداد جمعیت کشور در پایان مهرماه جاری 80 میلیون و 393 هزار نفر بوده است از این تعداد یک میلیون و 711 هزار نفر معادل 2.1 درصد ساکن استان هرمزگان هستند.
 
وی عنوان کرد: در کل کشور در هفت‌ماهه سال جاری، 906 هزار و 585 ولادت به ثبت رسیده است که سهم استان هرمزگان از کل ولادت‌های ثبت شده در کشور، 24 هزار و 596 رویداد معادل 2.7 درصد است و میزان موالید ثبت شده در هرمزگان، به ازای هر یک‌هزار نفر جمعیت، 24.6 در یک‌هزار بوده است که از میانگین کشوری 19.8 در هزار نفر بالاتر است.
 
معاون وزیر کشور افزود: نرخ ازدواج در کشور، 8.7 در هر یک‌هزار نفر جمعیت و در استان هرمزگان 8.2 در هر یک‌هزار نفر جمعیت است.
 
به گفته درخشان‌نیا، میانگین سن مردان استان هرمزگان در اولین ازدواج 26 سال و میانگین سن زنان 22 سال بوده است.
 
رئیس سازمان ثبت احوال، تعداد طلاق ثبت شده در سال جاری را در کشور، 102 هزار و 81 رویداد و در استان هرمزگان، یک هزار و 782 رویداد که 1.7 درصد از کل طلاق‌های ثبت شده در کشور اعلام کرد.
 
درخشان‌نیا تصریح کرد: بر اساس داده‌های پایگاه اطلاعات جمعیت کشور، در حال حاضر، نرخ رشد طبیعی جمعیت کشور بدون احتساب مهاجرت، 1.43 درصد و در هرمزگان 1.1 درصد محاسبه می‌شود.
 
وی همچنین از شکل‌گیری شورای راهبردی جمعیت استان‌ها با دستور وزیر کشور در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: مدیران کل ثبت احوال استان‌ها به عنوان دبیر این شورا ملزم به پیگیری دستور کارهایی هستند که به‌زودی و با شکل‌گیری کمیته مشورتی سیاست‌های کلی جمعیت ذیل شورای اجتماعی کشور به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار