نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: مکتب امام حسین (ع) الهام بخش همه آزادگان عالم و مکتب بیداری و شعور دینی است.
کد خبر: ۳۱۰۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 12 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امشب در میان عزاداران حسینی در این شهر اظهار کرد: مکتب امام حسین (ع) مکتب بیداری، اندیشه و عزت‌طلبی است و ملت ایران به خوبی بر مدار اندیشه حسینی و مکتب عاشورایی حرکت کرده و استقلال و عزت کنونی جامعه را مدیون فرهنگ عاشورایی هستیم.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) درس آزادگی و افتخار به همه مسلمانان عالم داده‌اند و این درس تا ابد جاودان و جاری خواهد بود، افزود: نه تنها مسلمانان بلکه بسیاری از پیروان ادیان دیگر الهی نیز امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان در دشت کربلا را الگوی خویش در آزادگی و آزادمردی قرار داده‌اند و دانشمندان و نویسندگان توانای بسیاری در سراسر جهان در مدح اقدام ارزشمند امام حسین (ع) دست به نگارش آثار فاخری برده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: حیات امام حسین (ع) از لحظه تولد تا لحظه شهادت در دشت کربلا سرشار از درس‌های بزرگ از ایمان، اراده، عزت‌طلبی و ایثار است و بیان این درس‌های عظیم در منابر و در مراسمات عزاداری یک وظیفه بر دوش همه مداحان و وعاظ و روحانیون است.

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری خاطرنشان کرد: تکایا، حسینیه‌ها و مراسمات عزاداری سید و سالار شهیدان در سراسر کشور یک ظرفیت عظیم فرهنگی و اجتماعی است که همواره در طول تاریخ نه تنها احیاگر اسلام ناب محمدی بوده بلکه به کانون اصلی بیداری اسلامی تبدیل شده و ملت مسلمان ایران از این ظرفیت برای پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن بهره‌ برده‌اند.

وی همچنین اضافه کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از درس‌های بزرگ قیام امام حسین (ع) است که تأثیر آن بر جامعه سبب اصلاح امور شده و خیر و برکت را دوچندان می‌سازد و امام حسین (ع) به مانند پدر و مادر خویش و به مانند رسول خدا پا در عرصه‌ای نهاد که اکنون همه عالم به آن اقتدا می‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه به تأثیر امر به معروف در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: همه فریضه‌های دیگر ما مسلمانان و همه مردم عالم در گرو تحقق امر به معروف است و اگر جامعه‌ای از امر به معروف دور شود دچار انحطاط خواهد شد و همین وضعیت در زمان حیات امام حسین (ع) در جامعه رخ داده بود و یکی از اصلی‌ترین دلایل قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف در جامعه بود.

وی به اقدامات معاویه و سران طاغوت آن دوران در تعدی به مال و ناموس مردم و بی توجهی به کتاب خدا و سیره رسول‌الله (ص) اشاره و افزود: اگر قیام امام حسین (ع) شکل نگرفته بود و واقعه عاشورا رخ نمی‌داد، چیزی از اسلام واقعی باقی نمی‌ماند.

نماینده ولی‌فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تصریح کرد: امروز بزرگ‌ترین وظیفه ما تبعیت از رهبری و بصیرت و آگاهی است تا مبادا به جهلی که باعث وقوع حادثه عاشورا در آن سال‌ها شد، گرفتار نشویم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار